نقش کینوا بر بیماری ها

مطلب را به اشتراک بگذارید

در این مطلب نقش کینوا بر بیماری های مختلف بررسی می کنیم.

با ما همراه باشید.

نقش کینوا بر بیماری ها

مصرف غلات کامل در رژیم غذایی، ۱۱ درصد خطر مرگ ناشی از بیماری های تنفسی و ۴۸% دیابت، ۱۵ درصد خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

کینوا فقط برای افراد بیمار نیست. این غله دانه ای بسیار مفید برای دونده ها، دوچرخه سواران و یا کسانی است که کار سختی دارند زیرا این دانه باعث اکسیژن رسانی به خون می شود. همچنین باعث احساس سیری طولانی تر در شما می شود.

کینوا دانه بسیار خوبی برای جایگزینی است، زیرا آلرژی زا نیست. کینوا جایگزینی مناسب به جای برنج سفید، رشته فرنگی یا سیب زمینی سفید است.

نقش کینوا در پیشگیری از سرطان:

مصرف غلات کامل در رژیم غذایی، ۱۱ درصد خطر مرگ ناشی از بیماری های تنفسی و ۴۸% دیابت، ۱۵ درصد خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

مطالعات بر روی کینوا و سرطان پروستات صورت گرفته است. برخی از محققان به این نتیجه رسیدند که غله کینوا بدلیل داشتن خواص گیاهی فوق العاده می تواند در پیشگیری از سرطان و بقا مفید واقع شود. کینوا بدلیل فراوانی مواد معدنی، ویتامین، فیبر و انواع دیگر آنتی اکسیدان در کاهش خطر ابتلا به سرطان می تواند مفید واقع شود. مؤسسه تحقیقات سرطان آمریکا AICR شواهدی مبنی بر اینکه مواد غذایی حاوی فیبر بالا خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهند را به اثبات می رساند.

نقش کینوا، تقویت کننده شگفت انگیز ترشح طبیعی تستوسترون:

بدن ما دائماً در حال تکامل است. همانطور که سن شما بالاتر می رود، همه چیز در زندگی رو به کاهش و کندی می رود. مردان از ۴۰ سالگی به بعد هر سال ۱٪ تستوسترون را از دست می دهند. هم چنین میل جنسی شروع به کاهش می کند. در این سال ها توانایی شما برای نگهداری نعوظ کاهش می یابد و اعتماد به نفس شما کم می شود. با تغییراتی در رژیم غذایی خود می توانید به میل جنسی دوران جوانی خود بازگردید.

کینوا می تواند میل جنسی و قدرت جنسی را بالا ببرد، زیرا حاوی بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز است که باعث تولید تستوسترون می شود، مانند روی، فیبر و منیزیم.

ریزمغذی ها کلید رفع نشانه های اختلال نعوظ هستند. ضروری است که غذاهای پر از آنتی اکسیدان مصرف شود. یکی از بهترین راهها برای اطمینان از این که مواد مغذی کافی به بدن رسیده است، خوردن غذاهای حاوی مقدار زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی است. یکی از سالمترین غذاها با طیف وسیعی از مواد مغذی مورد نیاز برای تقویت تستوسترون کینوا می باشد. توجه داشته باشید که طول عمر مردم کشور پرو بسیار بالا است و دلیل آن مصرف بیش از حد کینوا می باشد.

روی:

این ماده معدنی تقویت کننده ایمنی بدن بوده و برای تولید تستوسترون ضروری است. در مطالعه انجام شده بر روی ورزشکاران، آن ها روزانه ۳ میلی گرم / کیلوگرم مکمل روی در مدت یک ماه مصرف کردند. مقدار تستوسترون در ورزشکاران پس از یک ماه افزایش یافت. روی در سیستم تمیز کردن بدن نیز بسیار مهم است. مصرف یک وعده کینوا در روز، ۱۰% نیاز روزانه بدن به روی را تأمین می کند.

نقش منیزیم موجود در کینوا:

آنچه منیزیم را برای تقویت قوای جنسی مهم کرده است، توانایی آن برای تبدیل تستوسترون به تستوسترون آزاد است. مردان تولید اسپرم را از تستوسترون آزاد دریافت می کنند.

مطالعات نشان داده اند که نه تنها رژیم های حاوی اسید آمینه ضروری باعث افزایش تستوسترون می شوند، بلکه باعث افزایش کیفیت اسپرم نیز می شود. کینوا دارای همه اسید آمینه های ضروری بدن بوده و همچنین پروتئین کامل بوده و بهترین جایگزین گوشت است.

چیزی که باعث می شود کینوا از بسیاری از غذاهای دیگر پیشی بگیرد این است که حاوی “سوپر آنتی اکسیدان ها” یا همان سوپر اکسید دیسموتاز می باشد. نقش کینوا این است که از ایجاد رادیکال آزاد در داخل بدن جلوگیری کند. رادیکال های آزاد معمولاً باعث ایجاد سرطان می شوند.

نقش-کینوا-بر-بیماری‌ها-OAB

فواید سلامتی کینوا:

مردان با مصرف مواد غذایی فیبردار می توانند چربی بدن خود را کاهش دهند. بسیاری از سرطان ها با چربی اضافی بدن در ارتباط هستند. مصرف غذاهایی که می تواند وزن بدن فرد را در حالت تعادل نگه دارد در مقابل سرطان نیز محافظت می کند. کینوا انتخابی برتر و سرشار از مواد معدنی حیاتی و ویتامین است. کینوا شامل ترکیباتی مانند آنتی اکسیدان و فیتواسترول ها است که به کاهش کلسترول خون کمک می کند. مصرف کینوا یک استراتژی ساده برای جلوگیری از سرطان، بیماری های قلبی، دیابت نوع ۲ و حتی جلوگیری از چربی اضافی در بدن است.

اگر شما مبتلا به بیماری کلیوی هستید، نباید  بیش از ۱۵٪ -۲۰٪ از کالری خود را از پروتئین بدست آورید؛ زیرا دریافت بیش از اندازه پروتئین باعث ایجاد استرس و تشنج در کلیه های شما می شود.

همیشه گوشت های کم چرب را انتخاب کنید، از جمله گوشت گاو بدون چربی، سینه مرغ بدون پوست، ماهی و محصولات لبنی کم چرب.

بیماری ام اس و نقش کینوا:

بیماری ام اس یک بیماری التهابی است که در آن میلین سلول های عصبی در مغز و نخاع آسیب می بینند. این آسیب دیدگی در توانایی بخش‌هایی از سیستم عصبی که مسئول ارتباط هستند می‌تواند اختلال ایجاد کند. و باعث به وجود آمدن علائم و نشانه‌های زیاد جسمی شود. موثرترین راهی که مبتلایان به ام اس باید انجام دهند داشتن شرایط یک زندگی سالم است.

ورزش مداوم و منظمی داشته باشند و از مواد شیمیایی صنعتی نظیر آفت کش ها و حشره کش ها دوری کنند. خانم بوراچ فردی بود که بیماری ام اس خود را درمان کرد. خانم بوراچ به این اعتقاد داشت که هوش ذاتی است و توانایی دارد تا خود را التیام بدهد.

او در کتاب خویش تحت عنوان Healing Multiple Sclerosis (درمان بیماری MS) علت بیماری را توضیح می دهد و از طریق رژیم درمانی و سم زدایی بدن درمان کامل خود را به اشتراک می گذارد.

خانم بوراچ در این کتاب به تأثیر رژیم غذایی در درمان بسیاری از بیماری ها مخصوصاً بیماری ام اس اشاره می کند. او معتقد است یکی از مواد غذایی که به بدن آسیب می رساند گلوتن است. گلوتن موجود در جو و گندم باعث ایجاد التهاب در بدن می شود. گلوتن به لایه درونی روده کوچک می چسبد و باعث التهاب و درد در بعضی از افراد می شود. مواد غذایی که فاقد گلوتن هستند کینوا و جو دوسر اند. خانم بوراچ به مصرف این دو ماده غذایی جهت بهبود بیماری تأکید می کند.

نقش کینوا و بیماری ایدز:

برای افراد با HIV مثبت؛ اصول اساسی تغذیه سالم به خوبی تأثیرگذار است.

مصرف غذاهای مغذی یکی از راه های اصلی برای سلامت بدن است. بدن نیاز به تعادل بین پروتئین، چربی، کربوهیدرات ها، ویتامین ها و مواد معدنی برای مبارزه با HIV و عفونت های دیگر دارد. بسیاری از افراد مبتلا به HIV برای مقابله با بیماری، و همچنین عوارض داروهای ضد ویروسی که استفاده می کنند با یک چالش غذایی روبرو هستند. لذا در این بیماران بهترین راه برای اینکه مطمئن شوند که در حال جذب تمام مواد مغذی لازم و ضروری هستند، توجه به غذاهایی است که استفاده می کنند.

پروتئین به  ساخت عضلات، اندام، و یک سیستم ایمنی قوی کمک می کند. لذا این بیماران باید به اندازۀ کافی پروتئین مصرف کنند:

 ۱۰۰-۱۵۰ گرم در روز، اگر یک مرد HIV مثبت هستند.

 ۸۰-۱۰۰ گرم در روز، اگر  یک زن HIV مثبت هستند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *