نقش خانواده در لاغری

نقش خانواده در لاغری

مطلب را به اشتراک بگذارید

همیشه در کنار خانواده بودن و شرکت در برنامه‌های مشترک لذت‌بخش است؛ مثلا فرض کنید شما قصد دارید وزن‌تان را کم کنید و علاوه بر رژیم غذایی، در یک باشگاه ورزشی هم ثبت‌نام کرده‌اید. اگر مادر، خواهر یا حتی دخترخاله‌تان هم برای اجرای این برنامه کاهش وزن با شما همراه شوند، چه احساسی خواهید داشت؟ قطعا خوشحال می‌شوید! زیرا در طول اجرای برنامه تنها نیستید و حضور یکی از نزدیکان در این برنامه می‌تواند حس رقابت را نیز در شما زنده کند و انگیزه‌تان تا انتهای برنامه و دستیابی به وزن ایده‌آل همچنان پر‌رنگ می‌ماند. این کار، روش بسیار مناسبی است که کمک می‌کند شما و خانواده‌تان زودتر به یک سبک زندگی سالم عادت کنید.

در هر سنی، فعال بمانید

تناسب اندام هیچ مرزی ندارد؛ همه افراد می‌دانند که رژیم غذایی و ورزش، پایه‌های اساسی یک زندگی سالم هستند. مرتب ورزش کردن باعث افزایش نرمی بدن شده و قدرت بدنی را افزایش می‌دهد و همه ما برای انجام کارهای روزمره و سالم نگهداشتن بدن، به هر دوی این موارد (نرمی و قدرت بدنی) نیاز داریم.
معمولا فعال نگهداشتن بدن و انجام مرتب فعالیت فیزیکی در دهه پنجم زندگی به بعد، برای افراد سخت‌تر از پیش می‌شود. به‌خصوص خانم‌ها در سنین جوانی به خاطر تولد فرزند و نگهداری از اعضای خانواده، وقت کمتری برای خود دارند و همین موانع باعث تغییر عادات و سبک زندگی آن‌ها می‌شود. به این ترتیب خانم‌ها بعد از مدتی به‌خود می‌آیند و می‌بینند دچار اضافه‌وزن شده و آن‌قدر احساس خستگی می‌کنند که توانایی فعالیت فیزیکی ندارند؛ در چنین مواردی بهتر است آن‌ها به پزشک مراجعه و بعد از انجام آزمایش‌های کامل برای تعیین سلامت، با یکی از عزیزان‌شان هماهنگ کرده و یک برنامه ورزشی مناسب سن خود را آغاز کنند.

هم‌پا پیدا کنید

اگر برای ورزش کردن، یک یار داشته باشید، اجرای برنامه‌های ورزشی ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد شد. یکی از ساده‌ترین و استانداردترین برنامه‌هایی که برای شروع ورزش می‌تواند برای شما و یکی از اعضای خانواده‌تان مناسب باشد، پیاده‌روی طولانی روزانه است. پیاده‌روی نه‌تنها فعالیتی مفرح است بلکه کمترین میزان استرس را به بدن وارد کرده و تقریبا برای تمام افراد مناسب است. بسیاری از افراد معتقدند وقتی هنگام پیاده‌روی همراه دارند، احساس امنیت و راحتی بیشتری می‌کنند.
در ضمن یکی از بهترین کارهایی که در چنین برنامه‌هایی می‌توان انجام داد، یادداشت‌برداری از موفقیت‌هاست. به این ترتیب شما و همراه‌تان می‌توانید یادداشت‌ها و میزان موفقیت‌های خود را با هم مقایسه کرده و از میزان تاثیرگذاری برنامه، برآورد بهتری داشته باشید.

با منفی‌باف‌ها چه کنید؟!

با این‌که همیشه افراد روی خانواده خود حساب دیگری می‌کنند و دوست دارند خانواده‌شان پشتیبان آن‌ها باشند و هنگام تصمیم‌های مهم حمایت‌شان کنند، بعضی افراد عادت دارند فرد را قبل از شروع کار، نا‌امید و مایوس کنند؛ این افراد معمولا خیلی راحت و سریع قضاوت کرده و قبل از شروع، نه می‌آورند و به‌اصطلاح منفی‌باف هستند!
اگر شما هم تصمیم‌تان برای کاهش وزن و تناسب‌اندام جدی است اما احساس می‌کنید یکی از عزیزان‌تان به جای آن‌که پشتیبان شما باشد، سر راه شما ایستاده، بد نیست با  اوصحبت کنید تا دید منفی‌‌اش را تغییر دهید. زیرا تناسب اندام برای سلامت عمومی شما مهم است و خانواده بخش مهمی از زندگی شماست؛ پس بهتر است نقطه اوج احساس منفی آن‌ها را پیدا کرده و متوجه شوید علت اصلی مخالفت آن‌ها با تلاش شما برای موفقیت چیست.
شاید آن‌ها فکر می‌کنند زمان زیادی را برای ورزش در باشگاه صرف می‌کنید یا این‌که تلاش شما، زیادی سخت است و از بقیه مسئولیت‌های خود باز می‌مانید. پس اول از همه آن‌ها را مطمئن کنید به تمام تعهدات خود پایبند هستید. به آن‌ها بگویید مسئولیت‌های خود را می‌شناسید و تناسب‌اندام به شما کمک خواهد کرد تا از لحاظ روحی، جسمی و ذهنی قوی‌تر شوید.
اگر نگرانی آن‌ها جنبه شخصی‌تری دارد، مثلا اگر می‌ترسند راه شما از آن‌ها جدا شود، بهتر است از آن‌ها هم بخواهید تا در برنامه‌های تغذیه‌ای و ورزشی تناسب‌اندام شما مشارکت کنند و شانس خود را برای کاهش وزن بیازمایند؛ از آن‌ها بخواهید برای یک پیاده‌روی یا ثبت‌نام در باشگاه ورزشی با شما همراه شوند.
یادتان باشد موفقیت در برنامه‌های طولانی‌مدت، به حمایت اطرافیان نیز وابسته است و تناسب‌اندام هم از همین دست برنامه‌هاست که برای دستیابی به هدف، بهتر است یکی از نزدیکان با شما همگام شود.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *