نظریه دکتر دریایی در خصوص رژیم غذایی و گروه خون بعد از ماه رمضان

مطلب را به اشتراک بگذارید

رعایت اصل تنوع غذایی از توصیه‌هایی است که متخصصان در ماه رمضان تأکید بیشتری بر آن دارند بطوری که بر مصرف پروتئین، ویتامین‌ها، قند، چربی و املاح در فاصله زمانی افطار و سحر تأکید می‌کنند. در این میان مصرف برخی موادغذایی مانند غذاهای پرچرب را مضر دانسته و هشدار می‌دهند نیاز بدن به چربی‌ها در این ماه بطور مختصر افزایش پیدا می‌کند. لذا فرد در طول ماه رمضان دارای رژیم غذایی بسیار متفاوتی نسبت به ایام معمولی است. در اینجا چند تفاوت و روش اصلاح الگوی تغذیه ای و راه برگشت صحیح به روش معمولی را بیان می کنیم.                         

۱- مهمترین مشکل دوران روزه داری آن هم در ایام گرم تابستان مصرف نکردن مدت زمان طولانی آب در طول روز است. از این جهت روزه داران عزیز پس از پایان ماه مبارک رمضان ممکن است با یبوست شدید روبرو شوند که بهترین روش آن مصرف ۸ لیوان آب و انواع آب میوه های سودمند متناسب با گروه خون و مزاجشان به طور متناوب در طول روز جهت جبران کمبود آب بدن و جلوگیری از غلظت خون است. همچنین مصرف چای سبز گینکو یکی از بهترین راه های برطرف نمودن غلظت خون و همچنین خونرسانی هر چه بهتر به مغز و تمام بدن می شود. در ضمن مصرف انواع سبزیجات و میوه های تازه نیز یکی از بهترین راه های جبران کمبود آب بدن می باشد. همچنین از لحاظ علم گروه خونی و بر اساس نظریات آقای دکتر آدامو مصرف روزانه یک لیوان آب با دمای محیط که در آن یک قاشق آب لیمو ترش تازه را اضافه نموده اید میل نمایید. این معجون شگفت انگیز باعث برطرف شدن غلظت و لختگی خون شده و باعث نشاط هر چه بیشتر و دفع چربی های اضافی انباشته شده در رگ ها می شود. تمامی دستورات مورد نیاز جهت کاستن کلسترول برای هر گروه خون به طور جداگانه در « کتاب بر اساس گروه خون خود تغذیه کنید » ترجمه آلینا برخورداریان آمده است.

۲- مصرف بیش از حد چربی ها و غذاهای چرب در ابتدای صبح یا سحر در رمضان و همچنین مصرف غذاهای نسبتاً سنگین مانند خورش های پر چرب، و انواع آجیل از زمان افطار تا سحر مشکلات گوارشی زیادی را ممکن است به وجود آورد. لذا پس از اتمام دوران روزه داری بهتر است عزیزان روزه دار به تدریج و به آرامی شروع به مصرف صبحانه های پر انرژی و سالم نمایند که یکی از بهترین مواد غذایی مورد استفاده در صبحانه افراد پس از دوران روزه داری جو دو سر  پرک که همان یولاف می باشد است. عزیزان می توانند از این غله سودمند که سازگار با تمام مزاج ها بوده و دارای طبعی معتدل است و برای همه گروهای خونی سودمند می باشد را در ابتدای روز استفاده نمایند. جو دوسر یا یولاف یکی از مغذی ترین غلات صبحانه می باشد که بیشترین کمک را به افراد دیابتی نموده و باعث تنظیم ترشح انسولین خون آنها می شود. همچنین یکی از بهترین راه های کم کردن کلسترول و سم زدائی بدن از چربی ها و سموم است. در ضمن جو دوسر تنها غله مناسب جهت بر طرف کردن یبوست بوده و به دوستان با بیماری های گوارشی، دیابت، یبوست و حساس به گلوتن توصیه می کنیم که به جای نان گندم از یولاف یا جو دوسر استفاده کنند. همان گونه که اشاره کردیم مصرف چای سبز یا چای سبز با گینکو نیز مثل جو دوسر باعث برگشت سیستم گوارش به حالت عادی قبل از دوران روزه داری می شود.

۳- از دیگر مشکلات عمده مربوط به روزه داری و دوران پس از آن در خصوص افراد دیابتی می باشد که متاسفانه شاهد افراد زیادی از جامعه مان با این مشکل هستیم. یکی از بهترین راه کارهای جلوگیری، کنترل و درمان دیابت پیروی از رژیم های ویژه گروه خون و همچنین پیروی از دستورات بزرگان طب سنتی و مزاج شناسی در کنار علم نوین گروه خون می باشیم که اینجانب در این رابطه کتابی به نام « درمان کامل دیابت در طب ایرانی » نوشته ام و به عنوان متخصص طب سنتی و کاشف عرق زول و بوقناق و با انجام آزمایشات زیاد و طولانی مدت در رابطه با درمان دیابت به این نتیجه رسیدم که ادغام طب سنتی با طب نوین گروه خون نتایج شگفت انگیزی بر روی بیماران دیابتی داشته و خوشبختانه امروز شاهد درمان آسان و با روش های طبیعی این بیماری متابولیسمی با طب سنتی و علم گروه خون هستیم. از این جهت مصرف عرق زول و بوقناق و جو دو سر از بهترین راه های درمان دیابت به حساب می آیند و در این رابطه عزیزان دیابتی در کنار توصیه های تغذیه ای می توانند با تهیه دو کتاب « مبارزه با دیابت با علم گروه خون » و « بر اساس گروه خون خود تغذیه کنید » ترجمه آلینا برخورداریان به راحتی بر دیابت با طبیعی ترین روش ها غلبه کنند. 

۴- از دیگر مشکلات پس از ایام روزه داری وقت غذا خوردن و برگشت آن به حالت معمولی است. از آنجا که در ایام رمضان عزیزان روزه دار تنها دو بار، سحر و افطار مبادرت به مصرف مواد غذایی می نمایند متاسفانه شاهد این هستیم که با ولع و سرعت زیادی حجم بسیاری از مواد غذایی را وارد بدن خود می کنند و شاید به همین دلیل است که بسیاری از افراد پس از ماه رمضان دچار چاقی و مشکلات گوارشی می شوند لذا پس از این ایام می توانند به سادگی با پیروی از قانون مشترک و کلید طلائی هر دو علم گروه خون و طب سنتی که تاکید بر آهسته خوردن و با حجم کم غذا خوردن است، با افزودن وعده های غذایی اما کم کردن حجم هر وعده از چاقی بکاهند تا خدایی نکرده به دیابت و کلسترول بالا مبتلا نشوند. در همین خصوص توصیه من مصرف همان جو دو سر یا یولاف می باشد زیرا سوخت رسانی به ماهیچه ها را به کندی انجام داده و مدت زمانی طولانی شما را سیر نگه داشته و از ولع خوردن زیاد می کاهد و با تنظیم ترشح انسولین به راحتی میل به شیرینی و کربوهیدرات را از بین می برد. از این رو با آگاهی از نوع گروه خونتان و نوع مزاج به راحتی قادر خواهید بود با چاقی و دیابت مبارزه کنید. 

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *