نابینایی و کم بینایی ناشی از دیابت

مطلب را به اشتراک بگذارید

نابینایی و کم بینایی ناشی از دیابت

نابینایی و کم بینایی 

میدان بینایی قسمتی از فضای اطراف ما است که توسط یک چشم در هر لحظه قابل مشاهده است . برخی از بیماریها(مانند آبله،دیابت،ام اس،فشار خون وبیماری های دیگر) با اثر بر سلولهای بینایی و یا عدسی چشم سبب کاهش بینایی و یا نابینایی کامل در فرد مبتلاء می گردند،پیشگیری و کنترل به موقع این بیماریها از این عارضه جلوگیری می نماید.

نابینایی و کم بینایی ناشی از دیابت :

دیابت (مرض قند)بیماری است که در اثر افزایش قند خون بوجود می آید.همان گونه که دیابت تمام سیستم های بدن را گرفتار می کند در چشم هم تقریباً تمام قسمت های آن می تواند تحت تاثیر عوارض سوءدیابت قرار گیرد. یکی از عوامل اصلی کوری در برخی از کشورها مشکلات ناشی از دیابت می باشد. افرادی کهدیابتی هستند، زیرا در این بیماری آسیب تدریجی به رگهای خونی شبکیه چشم و بافت حساس به نور که در بینایی نقش مهمی دارند وارد می شود. این عارضه معمولاً در دو چشم ایجاد می شود.می توان با کنترل فشار خون،قند خون و چربی خون خطرات این بیماری را کاهش می دهد. ۵% بیماران برای معاینه مراجعه نمی کنند و این سبب آسیب جدی به چشمان می شود.

لازم به ذکر است اولین دستور برای کمک به درمان دیابت، استفاده از دانه‌های کامل و انواع غلات به ویژه جو دو سر به جای فرآورده‌های شیرینی و نان پزی است. این امر علاوه بر اینکه به شما احساس خوبی می‌دهد کمک خواهد کرد تا کمتر بخورید و چربی کمتری را جذب نمایید

مشاوره دیابت :
این شرکت مفتخر است که تا کنون توانسته بیماران دیابتی زیادی را با دادن رژیم ویژه گروه خون درمان نماید. لازم به ذکر است که مراحل درمان بدون مصرف هرگونه دارو بوده و تنها با ایجاد تغییراتی خاص در رژیم غذایی، افراد دیابتی به راحتی درمان می شوند.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *