میوه ای که باعث یبوست در کودکان با گروه خون A و AB میشود

مطلب را به اشتراک بگذارید

میوه ای که باعث یبوست در کودکان با گروه خون A و AB میشود

علاوه بر علل داخلی و جراحی، وراثت و ژنتیک نیز می‌تواند از علل ایجاد یبوست در کودکان باشد.

مصرف زیاد موز در کودکان باعث ایجاد پبوست می‌شود

علاوه بر علل داخلی و جراحی، وراثت و ژنتیک نیز می‌تواند از علل ایجاد یبوست در کودکان باشد. در خانواده‌هایی که این مشکل بیشتر وجود دارد، احتمال ایجاد آن در کودکان نیز بیشتر خواهد بود.

در کنار این عوامل مشکلات و عادات بد غذایی خانواده نیز بر این بیماری موثرند به طوری که مصرف برخی مواد غذایی یبوست زا همچون خوراندن زیاد موز به کودکان باعث ایجاد این مشکل می‌شود ضمن این که در برخی کودکان به علت تحرک زیاد، آب بدن خارج شده و با توجه به اینکه آب کافی در بدن جایگزین نمی‌شود، روده‌ها آب مدفوع را جذب کرده منجر به سفت شدن مدفوع می‌شوند که این مسئله خود باعث می‌شود کودک به علت درد در هنگام اجابت مزاج از این کار امتناع کرده و باعث سفت شدن مدفوع او و ایجاد زخم هنگام دفع شود و در نهایت بر شدت این بیماری افزوده می‌شود.

 لازم است در کودکانی که به علت یبوست به پزشک  مراجعه می‌کنند و یا شک به یبوست دارند، معاینه مقعد صورت گیرد که این عمل به تشخیص و درمان بیماری کمک شایانی می‌کند.

مصرف مداوم جو دو سر پرک و سبوس آن در تمام کودکان با هر ۴ گروه خونی OABAB کاملا از ابتلا فرزندان به یبوست جلوگیری می کند.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *