مکمل های پیشنهادی برای گروه خون AB

مطلب را به اشتراک بگذارید

در این مطلب که از کتاب “تغذیه مناسب بر اساس گروه خون” انتخاب شده است به بررسی مکمل های پیشنهادی آقای دکتر آدامو برای گروه خونی AB می پردازیم. 

مصرف ویتامین ها و مواد معدنی و نوشیدنی های گیاهی در برنامه غذایی این گروه باعث ایجاد مصونیت بیشتردر بدنشان می گردد و برای رسیدن به اهداف زیر ضروری است:

• قوی تر کردن سیستم ایمنی بدن 

• تهیه و تامین آنتی اکسیدانهای ضد سرطان 

• تقویت قلب 

پیشنهادات ارائه شده در خصوص مکمل ها باعث رسیدن به اهداف مطلوب بر روی سیستم بدن این دسته از افراد می گردد. در مقایسه با گروه خون A بیشتر مواد غذایی پیشنهادی برای دارندگان گروه خون AB، دارای انواع بیشتری از ویتامینها و مواد معدنی جهت بالا بردن سیستم ایمنی بدنشان است. به عنوان مثال نسبت به رژیم غذایی دارندگان گروه خون A، برنامه غذایی دارندگان گروه خون AB،  ویتامین B12، ویتامین A، نیاسین و حتی آهن بیشتری دارد، اما مقداری مکمل نیز برای دارندگان گروه خون AB لازم است، که به چند مورد از آنها در اینجا اشاره می نماییم.

مکمل های سودمند

ویتامین C : افراد دارنده گروه خون AB به دلیل اسید کم معده تا حد زیادی در خطر ابتلا به سرطان معده هستند. به عنوان مثال نیتریت موجود در سیگار یا غذاهای گوشتی کنسروی مانند سوسیس و کالباس عوامل اصلی سرطان زا در معده افراد دارنده گروه خون AB هستند و با مصرف ویتامین C آنها قادر خواهند بود خود را در برابر این بیماری ایمن سازند. توجه فرمائید که مصرف این ویتامین بیش از روزی هزار میلی گرم توصیه نمی شود و همراه مکمل ویتامین C می توانید عصاره گل سرخ میل نمایید تا دچار عوارض گوارشی نشوید.

بهترین مواد غذایی حاوی ویتامین C برای دارندگان گروه خون AB :

• انواع توت

• گریپ فروت 

• گیلاس 

• لیمو ترش تازه

• آناناس 

• کلم بروکلی 

روی (با احتیاط مصرف شود) : گنجاندن روزانه مقدار کمی مکمل روی (سه میلی گرم در روز) در برنامه غذایی خود، از بسیاری از التهابات به ویژه بیماری های واگیر در کودکان دارنده گروه خون AB، مانند ناراحتی های گوش جلوگیری می کند. اما از آنجا که این مکمل مانند شمشیر دو لبه عمل می کند و مقدار کم آن می تواند از بدن محافظت کند، مصرف میزان زیاد آن ایجاد اخلال در جذب مواد معدنی می نماید، بنابراین می بایست در میزان مصرف آن دقت شود. 

بهترین مواد غذایی حاوی روی برای دارندگان گروه خون AB : 

• تخم مرغ

• انواع گیاهان بنشنی مجاز 

• گوشت بوقلمون 

سلنیوم : مصرف میزان کمی سلنیوم نیز به عنوان آنتی اکسیدانی قوی عمل کرده و از بدن شما محافظت می نماید و برای سلامت این گروه از افراد مفید است. 

فیتوکمیکال های گیاهی پیشنهادی برای دارندگان گروه خون AB 

زالزالک (خنچه) : یکی از بهترین مواد غذایی سودمند برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی در افراد دارنده گروه خون AB است، که آرامبخش بوده و کاهنده فشارخون است و اثری حلال در شریانها دارد. مصرف انواع گیاهان دارویی آرامبخش همچون سنبل الطیب و بابونه نیز برای این دسته از افراد سودمند بوده و ضروریست. 

کوئرسیتین : کوئرسیتین که نوعی بیوفلاوونوئید است و در سبزیجات به ویژه پیاز زرد موجود است، آنتی اکسیدانی است قوی و قدرت آن صد برابر ویتامین E بوده و ضد سرطان است.

خار مقدس (Milk Thistle) : این گیاه نیز از جمله موادی است که در حفاظت از کبد و لوزالمعده و کیسه صفرا نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. بیماران سرطانی که در حال شیمی درمانی هستند می بایست از خار مقدس استفاده نمایند تا به کبدشان آسیب کمتری برسد. 

آنزیم بروملین (آنزیم موجود در آناناس) : این آنزیم ضد ورم بوده و در افراد دارنده گروه خون AB باعث هضم و جذب بهتر مواد غذایی و ایجاد تعادل در سیستم گوارشی آنها می گردد. آنزیم بروملین در آناناس وجود دارد. 

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *