مواد معدنی موجود در نمک دریا

مطلب را به اشتراک بگذارید

مواد معدنی موجود در نمک دریا

اگرچه ترکیب  هر نوع نمکی ۶۰ درصد کلرید و ۴۰ درصد سدیم است، اما محتوای کلی مواد معدنی نمک متفاوت می باشد. حتی اگر به مقدار کمی از نمک دریا در رژیم غذایی نیاز باشد، چون دارای مواد معدنی ضروری است و برای داشتن سلامتی به آن نیاز دارید. زمانی که برای تصمیم گیری بین نمک طعام یا نمک دریا دچار مشکل هستید این نمک دریا است که غنی از مواد معدنی است و بهترین نوع نمک که باعث کاهش فشار خون شده و برای کودکان و بیماران با تیروئید کم کار نیز مفید است، نمک دریا کم سدیم است.

نمک دریا چیست ؟

نمک دریا توسط تبخیر آب دریا ایجاد می شود و معمولا شامل پردازش کم و حاوی مواد افزودنی ضد کلوخه شدن نمی باشد. نمک دریا بدلیل اینکه از دریا استخراج می شود حاوی مواد معدنی بیشتری نسبت به نمک طعام است. مواد معدنی موجود در نمک دریا به رنگ و طعم آن کمک می کند. اما نمک طعام از رسوبات نمک زیرزمینی استخراج می شود و شامل مواد معدنی افزودنی است.

نمک دریا کم سدیم یددار ۴۰۰ گرمی 

مواد معدنی مهم

بدن برای عملکرد درست، به مواد معدنی نیاز دارد. مواد معدنی به سیستم ایمنی بدن و رشد طبیعی بدن کمک می کنند. مواد معدنی ضروری موادی هستند که روزانه به مقدار ۱۰۰ میلی گرم یا بیشتر برای بدن مورد نیاز است. بسته به منبع اصلی آب دریا، مواد معدنی مهم در نمک دریا شامل سدیم، پتاسیم، فسفر و کلسیم و ید است. v سدیم موجود در نمک دریا به حفظ تعادل مایعات کمک می کند. پتاسیم به حفظ ضربان قلب ثابت و انتقال تکانه های عصبی کمک می کند. فسفر و کلسیم برای داشتن دندان و استخوان سالم کمک می کند و ید موجود در نمک دریا به بهبود اختلالات تیروئید کمک می کند.

مواد معدنی جزئی

بدن به این مواد معدنی به مقدار کمی نیاز دارد. مواد معدنی جزئی در نمک دریا شامل آهن، ید، منگنز و روی است. آهن به سلول های قرمز خون و سلول های عضلانی برای حمل اکسیژن در سراسر بدن کمک می کند. ید به هورمون تیروئید برای تنظیم درجه حرارت بدن کمک می کند. منگنز به رشد استخوان ها، متابولیسم اسید آمینه و کربوهیدرات کمک می کند. روی نقش مهمی در رشد سلول های جدید و التیام زخم ایفا می کند.

ملاحظات مصرف نمک

کنترل مصرف سدیم برای حفظ سلامت قلب بسیار ضروری است. با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها به مصرف تا ۲۳۰۰ میلی گرم سدیم در روز توصیه شده اما باید مصرف سدیم را به۱۵۰۰ میلی گرم در روز محدود کنیم و یا از نمک دریا کم سدیم بهره ببریم.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *