مقایسه کینوای قرمز و سفید

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقایسه کینوای قرمز و سفید

کینواها در سه گونه اصلی، قرمز سیاه و سفید هستند. ولی کینوای سفید به مراتب بیشتر یافت می شود. ولی هر سه گونه آن دارای محتوای غذایی یکسانی هستند هر سه آنها سرشار از پروتئین و فیبر هستند. مدت طبخ کینوای قرمز و سیاه طولانی تر است. پس انتخاب آن بسته به سلیقه شما، اولویت های شخصی و در دسترس بودن آن ها بستگی دارد.

مقایسه پروفیل تغذیه:

در یک چهارم فنجان از هر نوع کینوا، ۱۷۰ کالری وجود دارد.چربی موجود در آنها نیز برابر هستند، ۲ گرم در کینوای قرمز و ۲٫۵ گرم در کینوای سفید. محتوای کربوهیدرات آنها نیز مشابه است ۳۲، گرم در کینوای قرمز و ۳۱ گرم در کینوای سفید. در حالی که هر دو نوع کینوا ها سرشار از مواد مغذی و معدنی مثل آهن و منیزیم و فسفر و روی و ویتامین های دسته B هستند ولی کینوای قرمز منبع بهتری برای ریبوفلاوین است.

کینواها منبع کاملی از پروتئین هستند. آنها تمام آمینواسیدهای لازم بدن را تامین می کنند. اغلب غذا های منبع پروتئین، منشأ حیوانی دارند، کینوا بر خلاف همه عمل می کند و همین باعث جایگاه ویژه کینوا در رژیم غذایی می شود. کینوای قرمز ۶ گرم پروتئین در هر وعده و کینوای سفید ۵ گرم پروتئین در هر وعده را فراهم می کند.

کینوا ارگانیک سفید ۲۵۰ گرمی

کینوا سفید ارگانیک

کینوا سرشار از فیبر:

با توجه به مطالعات مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، استفاده منظم از کینوا در رژیم غذایی باعث افزایش قابل توجهی از فیبر در بدن شما می شود همچنین کینوا منبع خوبی از نشاسته مقاوم است. کینوا باعث تغذیه باکتری های مفید موجود در روده بزرگ و حفظ سلامتی دستگاه گوارش می شود.

هر دو نوع کینوا منبع خوبی برای فیبر هستند. با مصرف ۵ گرم از کینوا در روز ۲۰% فیبر وارد بدن می شود و در ۴ گرم از کینوای سفید ۱۶% فیبر وجود دارد که باعث درمان یبوست می شوند.رژیم غذایی سرشار از فیبر می تواند به کاهش سطح کلسترول خون کمک و باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و یبوست شود. کینوای قرمز و سفید هر دو به سرعت نرم می شوند.اکثر کینوا های موجود در بازار آماده طبخ هستند. در نظر داشته باشید که کینوا ارگانیک بهترین نوع کینواست. کینوا را ۱۵-۲۰ دقیقه بجوشانید. در قابلمه را بگذارید و زیر آنرا خاموش کنید. پنج دقیقه آنرا به همین حالت بگذارید کینوای شما آماده است. شما می توانید کینوا را سرد یا گرم سرو کنید.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *