مضرات برنج غیر از کشت دوم و غیر ارگانیک

مطلب را به اشتراک بگذارید

برنج غیر ارگانیک سرشار از سم آرسنیک است.

موجب فلج شدن تحلیل تضعیف تدریجی ماهیچه ها  می شود.
موجب آسیب به کلیه ها می شود.
موجب مرض قند می شود.
موجب فشار به قلب و دستگاه گوارش می شود.

موجب سفیدی مو می شود.

براساس تحقیق جدیدی که بتازگی در آمریکا انجام گرفته، مصرف مداوم برنج سفید می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش دهد. البته نه به اندازه مصرف نان های گندم.
در سراسر جهان میلیون‌ها نفر از دیابت نوع ۲ رنج می‌برند و تعداد بسیاری نیز از ابتلای خود به این بیماری خاموش بی‌اطلاع هستند.

تنها در کشور فرانسه ۵۰۰ هزار نفر از ابتلای خود به دیابت نوع ۲ غافل هستند. این بیماری هر روز در سراسر جهان رو به افزایش است و از این‌رو متخصصان بیشتری برای شناسایی دقیق‌تر عوامل پر خطر در بروز دیابت در حال بررسی هستند.

یکی از این عوامل، افزایش مصرف نان گندم و  برنج سفید مملو از سم است که می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش دهد.
دکتر کی سان و همکارانش در دانشگاه هاروارد نتایج به‌دست آمده از ۳۵۰ هزار نفر در کشورهای چین، ژاپن، استرالیا و آمریکا را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند افرادی که در هفته، دفعات بیشتری نان گندم و  برنج سفید می‌خورند، بیشتر در خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ هستند.
این نتیجه یعنی افزودن هر وعده برنج سفید در روز برابر است با خطر بیشتر ابتلا به دیابت.

محققان می‌گویند مصرف برنج حدود یک تا دو بار در هفته بسیار مناسب است، اما این میزان در کشورهای آسیایی بسیار بیشتر است به‌طوری که اغلب افراد هر روز، به‌عنوان وعده اصلی غذایی از آن استفاده می‌کنند که متاسفانه این میزان مصرف، خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد.

البته این تاثیر خیلی عجیب نیست، زیرا برنج سفید حاوی مقدار زیادی قند است و از این‌رو با فاصله کمی پس از خوردن آن، مقدار زیادی گلوکز در خون آزاد می‌شود اما این فرآیند در برنج قهوه‌ای به آرامی صورت می‌گیرد که به دلیل مقادیر فراوان فیبر و منیزیم موجود در آن است.
برنج سفید خیلی سریع به قندهای ساده در خون تبدیل می‌شود و قندخون را به میزان قابل توجهی بالا می‌برد، در حالی که فیبر موجود در برنج قهوه‌ای باعث جلوگیری از بالا رفتن سریع قند خون ‌شده و به آرامی جذب می‌شود.
البته محققان درصدد هستند رابطه بین مصرف مداوم برنج سفید و میزان ابتلا به بیماری دیابت در آسیایی‌ها را بیابند.
آمار به دست آمده نشان می‌دهد برنج سفید می‌تواند یکی از عوامل مهم بروز دیابت نوع ۲ باشد. از این‌رو محققان توصیه می‌کنند بهتر است افراد آسیایی میزان مصرف برنج سفید را حداقل به سه بار در هفته کاهش دهند. البته تحقیقات گسترده‌تری برای شناسایی دقیق این فرآیند همچنان در جریان است.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *