مصرف آب فراوان برای یبوست در تابستان

مطلب را به اشتراک بگذارید

مصرف آب فراوان برای یبوست در تابستان

 در فصل تابستان به علت از دست دادن زیاد آب یبوست بسیار شایع می‌شود و راه حل پیشگیری از آن مصرف آب فراوان است.  اگر فرد کمتر از ۳ بار در هفته دفع داشته باشد یا در بیش از یک چهارم موارد دفع، مدفوع سفت یا خشک داشته باشد، فرد، مبتلا به یبوست است.
 این بیماری در سنین مختلف ایجاد می‌شود و در کودکان اغلب به دلیل عادت است یعنی کودک از زمانی که یاد می‌گیرد مدفوع خود را نگه دارد. نگهداشتن مدفوع را در زمان‌های اضطراری مانند حضور در مدرسه انجام می‌دهد.
 در کودکان و سنین بالاتر یبوست می‌‌تواند علامت یک بیماری ارثی باشد که بر اثر اختلال در سیستم عصبی جدار روده که تحریک حرکت مدفوع را ایجاد می‌کند ایجاد می‌شود. فرد از ابتدای کودکی اختلال دفع دارد و درمان آن جراحی است.
در سنین بالاتر و میانسالی یبوست علل مختلفی دارد که شایع‌ترین آن این است که افرادی که بدون زمینه مشخص به یبوست مبتلا می‌شوند. ممکن است به اسهال و یبوست متناوب مبتلا شوند و این وضعیت در بیماری سندرم روده تحریک‌پذیر دیده می‌شود.
در سنین جوانی ممکن است یبوست به علت مصرف داروهای مختلف مانند قرص آهن یا کلسیم یا مولتی‌ویتامین که به عنوان تقویت کننده هستند باشد.
 علت دیگر یبوست ممکن است آسیب سیستم عضلانی کف لگن بعد از زایمان باشد. معمولاً این مسئله به دنبال زایمان‌های طبیعی سخت ممکن است ایجاد شود که در آن فرد با وجود احساس درد، مدفوع را به خوبی نمی‌تواند خارج کند.
 در افراد مسن کمی تحرک به خودی خود موجب ابتلا به این عارضه می‌شود . این مسئله در افرادی که به دلیل آسیب‌های مختلف زمین‌گیر می‌شوند بیشتر است. لذا توصیه می‌شود افراد مسن تحرک داشته باشند و حتی اگر نمی‌توانند راه بروند از دیگران کمک بگیرند.
 در بسیاری از بیماران مبتلا به یبوست وقتی بررسی صورت می‌گیرد متوجه می‌شویم که رژیم غذایی نامناسب و کمی تحرک مهمترین عامل ابتلا به این عارضه است .این افراد اگر ورزش مناسب داشته باشند، آب و مایعات به اندازه کافی بنوشند و سبزی و میوه و روغن زیتون کافی بخورند درمان می‌شوند.
 در جوانان مبتلا برای بررسی یبوست شرح حال دارویی هم مهم است. البته باید در نظر داشت برخی بیماری‌ها مانند دیابت یا کم خونی و افزایش کلسیم می‌تواند یبوست ایجاد کند.
 برای درمان این عارضه رژیم غذایی مناسب و ورزش کافی توصیه می‌شود اگر درمان نشد تجویز فیبر به صورت غذایی یا دارویی و اگر جواب نداد داروهایی مانند هیدرواکسید منیزیم توصیه می‌شود.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *