مصارف شگفت انگیز جوش شیرین در زیبایی

مصارف شگفت انگیز جوش شیرین در زیبایی

مطلب را به اشتراک بگذارید

جوش شیرین ماده ای ساده و ارزان است که در این مقاله سعی داریم به چند مورد تعجب آور در استفاده از جوش شیرین بپردازیم.

درخشش و زیبایی مو

اگر مو هایی به هم ریخته و وز دارید، و علی رغم استفاده از انواع محصولات گران قیمت نتیجه ای نگرفتید، پس جوش شیرین را امتحان کنید!
مقداری از این ماده را در شامپوی خود ریخته و مطابق معمول مو های خود را شسته و خشک کنید. پس از مدتی، نتیجه ی استفاده از آن را خواهید دید.

پاک کردن شانه سر

شانه سر محل مناسبی برای تجمع باکتری ها و میکروب هاست. برای شست و شوی آن کافیست یک قاشق جوش شیرین را در یک لیوان آب گرم ریخته و شانه را به مدت ۲۰ دقیقه در آن قرار داده و سپس آبکشی و خشک کنید.

اسکراب صورت و بدن

مقداری جوش شیرین را با مقدار کمی آب مخلوط کرده و خمیر بدست آمده را روی پوست صورت و بدن بمالید و پس از چند دقیقه با آب ولرم آبکشی کنید. به این ترتیب پوستی تمیز و شاداب و عاری از سلول های مرده خواهید داشت.
دقت کنید که مقدار جوش شیرین به آب، ۳ به ۱ باشد تا ماده بدست آمده غلیط و خمیری شود.

تسکین دهنده بعد از اصلاح

اگر پوستی حساس دارید که بعد از اصلاح با تیغ، قرمز و ملتهب می شود، می توانید از همان ترکیب خمیری فوق به این منظور نیز استفاده کنید. به این صورت که ترکیب را به مدت ۵ دقیقه روی صورت گذاشته و سپس با آب خنک آبکشی کنید.

اسکراب ناخن

از ترکیب خمیری فوق برای تقویت و اسکراب ناخن نیز می توان استفاده کرد. ترکیب را با برس روی ناخن ها و انگشتان خود مالیده و بعد از مدتی آبکشی کنید.
از این روش هم برای ناخن های دست و هم پا می توانید استفاده کنید.

سفید کننده دندان

برای سفیدی دندان هایتان، مقداری جوش شیرین را کف دست ریخته، مسواک مرطوب را به آن آغشته کنید و دندان هایتان را به مدت یک دقیقه مسواک بزنید.
توجه کنید که جوش شیرین به هیچ عنوان نمی تواند جایگزینی برای خمیر دندان باشد.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *