مزایای کینوای سیاه

مطلب را به اشتراک بگذارید

مزایای کینوای سیاه

کینوای سیاه یکی از سه رقم گسترده و در دسترس ازکینوا ها است، انواع دیگر کینوا سفید و قرمز هستند. کینوا سیاه شیرین مزه تر از کینوای سفید است و رنگ سیاه و سفید خود را هنگامی که پخته شده حفظ می کند. همانند انواع دیگر کینوا، کینوا سیاه نیز  فاقد گلوتن است. اگرچه پیدا کردن کینوای سیاه سخت تر از دیگر انواع کینواهاست ولی کینوای سیاه هم  دارای همان مزایای عمومی دیگر کینواها است.

پروتئین هایی که بدن شما باید از رژیم غذایی دریافت  کند – (پروتئین های کامل آن که شامل تمام ۱۰ اسید آمینه ضروری است). اگر چه پروتئین های کامل معمولا از غذاهای حیوانی آمده، کینوا  یک استثنا است، و آن یک انتخاب عالی پروتئینی برای افرادی است که از مصرف گوشت، مرغ، لبنیات، تخم مرغ و ماهی اجتناب می کنند. برای  یک وعده ۱، فنجان کینوای سیاه و سفید حاوی حدود ۸ گرم پروتئین است.

فیبر یک نوع کربوهیدرات پیچیده است که تنها در غذاهای گیاهی  یافت می شود. فیبر برای حفظ سلامتی بسیار مهم است. فیبر کمک به ثبات قند خون، کاهش میزان کلسترول خون و جلوگیری از یبوست می کند. همچنین  باعث  کاهش خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان می شود. یک وعده، ۱ فنجان کینوا سیاه و سفید شامل حدود ۵ گرم فیبر در رژیم غذایی، ۲۱ درصد از فیبر مورد نیاز روزانه  است.

کینوا ارگانیک سه رنگ ۲۵۰ گرمی

کینوا سه رنگ ارگانیک

فولات یا اسید فولیک یک عضو از خانواده ویتامین B است که کمک می کند تا بدن شما تبدیل غذا به انرژی را راحتر و سریع تر انجام دهد. وجود آن برای سلامت پوست، مو، چشم و کبد، و همچنین برای عملکرد سیستم عصبی مناسب و ضروری است. در دوران بارداری، دوران کودکی و نوجوانی،یعنی هنگامی که سلول ها و بافت ها به سرعت در حال رشد هستند وجود فولات اهمیت بیشتری پیدا می کند. یک وعده ۱ فنجان کینوا سیاه و سفید شامل حدود ۸۰ میکروگرم فولات است که ۲۰ درصد از فولات مورد نیاز روزانه است.

آهن یک ماده معدنی ضروری برای بدن شما است. آهن باعث گسترش گلبول های قرمز خون و اکسیژن رسانی به آنها می شود، هنگامی که سلول ها اکسیژن لازم را دریافت نکنند شما احساس ضعف و سرگیجه خواهید داشت. کمبود آهن کافی می تواند به کم خونی هم منجر شود. یک وعده ۱ فنجان کینوا سیاه و سفید شامل تقریبا ۳ میلی گرم آهن است، یعنی ۱۵ درصد از ارزش روزانه تعیین شده توسط FDA.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *