مزایای سبوس برنج

مطلب را به اشتراک بگذارید

سالانه بیش از ۶۰۰ میلیون تن برنج در سراسر جهان برداشت می شود و بیشتر ارزش غذایی آن در سبوس و جوانه های برنج است. سبوس برنج علاوه بر محتوای آنتی اکسیدانی، ویتامین E، ویتامین B و اسیدهای چرب ضروری، مزایای سلامتی مختلفی را دارا می باشد. سبوس برنج همچنین قند خون، سلامت پروستات و متابولیسم کلسترول را کنترل می کند.

سبوس برنج و مبارزه با شرایط مزمن:

طبق شواهد موجود در مطالعات تجربی و تحقیقاتی که در zhion.com منتشر شده است، فیبرهای غذایی مختلف سبوس برنج دارای مزایایی برای جلوگیری از انواع بیماری ها هستند. مواد مغذی موجود در سبوس برنج برای افراد مبتلا به بیماری هایی مانند سرطان، کبد چرب، سنگ کلیه و بیماری های قلبی مفیدند.

سبوس برنج ۲۰۰ گرمی

سبوس برنج

سبوس برنج منبع غنی از فیبر:

محتوای فیبر در سبوس برنج در جلوگیری از حملات قلبی، اختلالات روده و سرطان های مختلف موثر است. فیبر سبوس برنج هم چنین در کنترل و کاهش وزن نقش بسزایی ایفا می کند. در حالی که فیبر برای عملکرد مناسب دستگاه گوارش لازم است، مصرف بیش از حد می تواند موجب نفخ و گاز روده شود.

سایر مواد مغذی سبوس برنج:

سبوس برنج دارای مزایای زیادی برای سلامتی است، زیرا غنی از مواد مغذی از جمله ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است. این مواد به مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن ما کمک می کند. سبوس برنج همچنین یک منبع ارزشمند از ویتامین E، آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی است که با اثرات پیری مبارزه می کنند.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *