مراحل آماده سازی ناخن ها برای لاک زدن

مطلب را به اشتراک بگذارید

مراحل آماده سازی ناخن ها برای لاک زدن

بقایای لایه رویی ناخن را با رطوبت رسانی که توسط یک تکه گاز یا پنبه آغشته به پاک کننده کوتیکل است برطرف ‏نمایید. گاز را بر روی ناخن خود نگه دارید پس از چند ثانیه به سمت پایین حرکت دهید.
گهگاهی گاز آغشته به پاک ‏کننده کوتیکل را عوض کنید تا سطح ناخن کاملا تمیز شود. اگر زیر ناخن یا زیر پوست اطراف ناخن هنوز پاک نشده بود ‏بوسیله یک تکه چوب خلال دندان و قدری پنبه آغشته به مواد پاک کننده تمیز کنید.با استفاده از یک سوهان ناخن خود را کوتاه کرده یا لبه آزاد ناخن را صاف کنید.
بیاد داشته باشید که حرکت سوهان ‏باید از گوشه های ناخن به سمت مرکز ناخن باشد نه به شکل رفت و برگشت چرا که این کار لایه های ناخن را خرد ‏کرده و در نتیجه ناخن شما ورقه ورقه خواهد شد. شکل ایده آل لبه ناخن باید نمایشگر شکل کوتیکل ناخن شما ‏باشد. کوتیکل بیضی شکل = ناخن بیضی شکل. ‏
لایه بردار کوتیکل را بر روی ناخن بمالید با روغن یا لوسیون تمام سطح کوتیکل را آغشته کنید. سپس ناخن ها را در ‏ظرف شناور ‏soaking dish‏ فرو کنید ولی بیش از ۳ دقیقه نگه ندارید.
اگر خودتان مانیکور را انجام می‌دهید هر بار یک ‏دستتان را داخل ظرف شناور فرو کنید. اگر بیش از ۳ دقیقه درون ظرف شناور نگه دارید باعث ورم کردن و متورم شدن ناخن هایتان می‌شود و وقتی که صفحه ناخن به حالت اولیه خود برگردد تمام لاک که بر روی ناخن خود زده اید ترک ‏خورده و خراب خواهد شد. ‏
اگر ناخن های شما از قبل خشک و ورقه ورقه هستند پس باید مانیکور روغن داغ را بر روی ناخن خود انجام دهید. ‏
انگشتان را از داخل ظرف شناور بیرون آورید و به وسیله یک چوب خلال دندان یا لایه بردار فلزی کوتیکل پوست اطراف ‏کوتیکل را از اطراف صفحه ناخن دور کنید. حتما باید حرکت این وسیله از پایین به سمت پوست اطراف کوتیکل باشد، ‏چون ممکن است بافت ناخن آسیب ببیند.
بیاد داشته باشید که تنها کاری که شما باید انجام دهید برداشتن پوست ‏اضافی اطراف کوتیکل است نه از بین بردن لایه های جدید ناخن و یا صفحه خود ناخن. تمام این کار ها را بر روی ۵ ‏انگشت یک دستتان انجام دهید سپس بر روی دست دیگرتان همین مراحل را پیاده نمایید.
با نگه داشتن انبر کوتیکل یا قیچی ناخن در یک دست بقایای پوست اطراف ناخن را جدا کنید. هرگز پوست زنده خود را ‏نبرید.
مواظب باشید تا فقط بافتهای مرده پوست را جدا کرده و از ناخن دور کنید. اگر پوست مرده و یا بافت بی جانی ‏در اطراف ناخن شما وجود ندارد نیازی به اینکار نیست. ‏
با استفاده از یک خلال دندان زیر ناخن ها را تمیز کنید. یکبار دیگر متذکر می‌شویم فشار زیادی به بافت زیر ناخن وارد ‏ننمایید چرا که در غیر اینصورت لایه محافظ ناخن و پوست زیر ناخن صدمه دیده و باعث شکستگی لایه های ناخن ‏می‌شوند. هر گونه پارگی یا شکستگی بین صفحه ناخن و بستر ناخن باعث ورود باکتری های میکرو اورگانیسم شده ‏و در نتیجه ایجاد عفونت می‌نماید. ‏
در این مرحله شاید دلتان بخواهد که با استفاده از لوسیون پوست اندازی کار لایه برداری را بر روی پوست خود انجام ‏دهید. پس مقداری از این لوسیون را به کف دستتان بمالید و یا یک ماساژ ملایم بر روی دستان و انگشتها این کار را ‏انجام دهید. ماساژ را چند دقیقه ادامه دهید.
سپس دستها را از وجود لوسیون شسته و خشک نمایید. سپس ‏رطوبت رسانی به ناخن ها را با استفاده از یک لوسیون مرطوب کنده بر روی دستها و ناخن ها انجام دهید.
اگر ناخن شما سطحی ناصاف و موج دار دارد شاید دلتان بخواهد با استفاده از سوهان سطح ناخن های خود را صاف ‏نمایید. ناخن باید در جهت رشد ناخن سوهان زده شود تا از ورقه شدن آن جلوگیری نماید.
ناخن را به آرامی با ‏قسمت سیاه آن سوهان کنید سپس با قسمت های سفید و خاکستری آن اینکار را ادامه دهید. انجام این کار با هر ‏سه طرف صیقل دهنده برای ایجاد درخشش در ناخن، به ناخن کمک می‌کند تا سطح ناخن لک و دی هیدراته نشود.
اگر پوست شما به شدت خشک و پینه خورده است شاید دلتان بخواهد که با مالیدن پارافین پوست خود را نرم و ‏لطیف نمایید. قبل از اینکه این کار را شروع کنیم مقداری ماده ضدعفونی کننده بر روی دستها، ناخنها و حتی مچ ‏دست خود بمالید تا از برطرف شدن همه عوامل عفونی و باکتری های سطح پوست اطمینان حاصل نمایید. بعد با ‏روغن پوست و ناخن خود را ماساژ دهید. دستان خود را به آرامی به درون پارافین فرو کنید و یک لحظه نگه دارید و ‏سپس دستان خود را دربیاورید.

خرید محصولات OAB

برای تهیه محصولات سالم و ارگانیک OAB می توانید به سایت OABSHOP.ir مراجعه کرده و یا برای اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۳۴۳۴۹۰ تماس بگیرید.

اجازه دهید تا موم بر روی پوست شما بنشیند و سپس دوباره در ظرف پارافین فرو ‏کنید. اینکار را چند بار انجام دهید و بعد به دستان خود یک نایلون بپیچید و دستکش نخی روی آن دست کنید. بگذارید ‏تا پارافین مدت ۵ دقیقه بر روی دستان شما بماند.
سپس دستکش ها را در بیاورید و با استفاده از همان نایلون روی ‏دستها پارافین را از سطح دستان و ناخن ها پاک نمایید. پارافین استفاده شده را دور بیاندازید.‏
بعد از انجام تمام این مراحل، دستها را شسته و خشک کنید تا تمام آثارسوهان زدن به ناخن و لوسیون ها را پاک ‏نمایید. اگر شما پوستی چرب دارید با پارچه یا گاز مرطوب دوباره دستها و ناخن ها را تمیز کنید تا هیچگونه چربی روی ‏دستها نماند.‏
حال می‌توانید لاک زدن را شروع کنید. یک لایه نازک (پایه) از لاک را بر روی ناخن خود بزنید. اجازه دهید ۱ دقیقه روی ‏ناخن بماند تا خشک شود.
سپس دو لایه لاک بر روی سطح ناخن بزنید البته به فاصله ۱ دقیقه از همدیگر. بعد با ‏زدن لایه نهایی اینکار را ادامه دهید. همیشه از یک لایه پایه استفاده کنید.
لایه پایه ای به ناخن می‌چسبد و سطح ‏ناخن را محکم کرده و در نتیجه رنگ های لاک را در خود حفظ می‌نماید. لایه نهایی تمام سطح ناخن را می‌پوشاند و ‏به علت سختی خود ناخن و خود لاک، لاک مدت طولانی تری تازه و براق بنظر خواهد رسید. ‏
انتظار کشیدن برای خشک شدن لاک خسته کننده است اما لاک هر چه آرامتر خشک شود بهتر است و هر چه بخار ‏شدن حلال های رنگ آرامتر انجام شود رنگ شفاف تر و براق تر بنظر می‌رسد. استفاده از مواد شیمیایی خشک ‏کننده لاک یا گرما در کیفیت لاک ناخن شما تاثیر منفی داشته در نتیجه ناخن شما ترک خورده و حباب دار بنظر ‏رسیده و سطح ناخن ناصاف تر بنظر خواهد رسید. فوت کردن ناخن های لاک زده باعث کم شدن قدرت چسبندگی و ‏شفافیت لاک می‌شود.
عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *