ماکارونی ننگ میان

مطلب را به اشتراک بگذارید

مواد لازم:
گوشت گاو بدون چربی ………………. ۳۰۰ گرم
سرکه سیب …………………………. ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری
تربچه …………………………………. یک سوم یک تربچه
خیار …………………………………… ۲عدد
شکر ………………………………….. ۱ قاشق
نمک………………………………….. ۱ قاشق
تخم مرغ …………………………….. ۳ عدد
کیوجا ………………………………… ۱ قاشق غذاخوری

ننگ میان …………………………….. ۱ بسته

طرز تهیه:

ابتدا گوشت بدون چربی را به قطعات بزرگ بریده و به مدت ۲ ساعت بپزید. بعد آن را برش های نازک زده و مقداری سرکه سیب به برشهای نازک بزنید. تربچه را به قطعات نازک ببرید. خیار را نیز بدون هسته با پوست خیلی نازک بریده (به حالتی برش می دهیم که مغز وسط خیار استفاده نشود یعنی از هر طرف یک قاچ می زنیم. ۴ قاچ کافی است) یک قاشق نمک و یک قاشق شکر را به خیار و تربچه ها اضافه نموده و هم بزنید. سپس مقداری سرکه سیب اضافه کنید و بعد از ۳تا ۵ دقیقه اب آنها را خوب بگیرید و در یک بشقاب بگذارید.

۳ عدد تخم مرغ را اب پز کرده و انها را دو نیم کنید (از طول). نصف آب گوشتی را که قبلاً پخته بودید را در یک کاسه بزرگ بریزید. یک قاشق نمک و ۳ قاشق شکر و یک قاشق بزرگ از کیوجا (یا خردل) و مقدار یک استکان کوچک سرکه سیب بریزید. حال آن را از صافی رد کنید و به آرامی روی گوشت بریزید.

یک قابلمه بزرگ را از آب پر کرده و بگذارید جوش بیاید. سپس یک بسته ننگ میان را در آب جوش ریخته و مقداری نمک به ان اضافه کنید و بگذارید ۸ تا ۱۰ دقیقه بجوشد (به طوری که خیلی نرم نشود و حالت خود را حفظ کند)، سپس آن را در صافی ریخته و چندین بار با آب سرد می شوییم. در پایان ننگ میان را در کاسه ریخته مقداری از آب گوشت مخلوط را روی آن بریزید. تربچه و خیار و تخم مرغ و گوشت را به صورت تزئین روی آن بگذارید. حال غذا آماده خوردن است. این غذا را باید سرد سرو کرد.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *