ماسک لک صورت برای درمان لک های صورت

مطلب را به اشتراک بگذارید

ماسک لک صورت برای درمان لک های صورت

نقاطی از بدن که در معرض تشعشع آفتاب قرار می‌گیرند، بیشتر دچار لک می‌شود و این بدان علت است که در اثر تابش نور آفتاب و اشعه ماورای بنفش، ملانین (ماده رنگی پوست) که از سلول‌های رنگدانه‌ساز پوست ترشح می‌شود، به طور ناهماهنگ در سطح پوست جمع و باعث به وجود آمدن کک‌ومک می‌شود.
 یادتان باشد که کک‌ومک برگشت پذیر است، بنابراین پس از مداوا نیز باید از پوست صورتتان مراقبت نمایید.

ماسک های گیاهی برای کک و مک و لک های صورت:
ابتدا پوست صورت را تمیز می‌کنیم و بعد از ماسک‌های زیر استفاده می‌نماییم.
صورت خود را با ورقه‌های نازک پوست گوجه‌فرنگی کاملا بپوشانید و بگذارید یک ساعت روی صورتتان بماند و بعد صورت را با آب گرم بشویید. این عمل را روزی دو بار تکرار کنید.
ماسک گرمک:
ماسک زیبایى گرمک براى باز و شاداب شدن چهره مفید است این ماسک را روى صورت بکشید و بگذارید براى ۱۵ دقیقه بماند. این ماسک براى از بین بردن لکه ها و جوش های سر سیاه  نیز مفید است.
ماسک عسل و سرکه:
مقدارى عسل و سرکه را مخلوط کرده و روى لکه هاى صورت بمالید. کبودى هاى زیر چشم را با این ماسک برطرف کنید.
ماسک کنگر:
آب کنگر را گرفته به اندازه یک سوم آن موم سفید و روغن زیتون اضافه کرده و خوب هم مى زنید تا به صورت ماسک درآید. این ماسک را روى لکه هاى پوست مى گذارید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را با آب ولرم مى شویید این ماسک براى از بین بردن لکه ها مفید است.
ماسک هویج و سیب:
هویج و سیب را رنده کرده و یک قاشق مرباخورى عسل به آن اضافه کرده و روى صورت هایى که لک دارد بگذارید و پس از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید
ماسک شیر:
شیر ، در از بین بردن لکه ها و دانه های سرسیاه بسیار مفید می باشد ، قبل از استفاده از شیر، باید پوست را با آب گرم بشویید و برای اثرگذاری بهتر، می توان شیر را با عصاره بابونه یا بومادران مخلوط نموده و سپس استفاده کرد.
ماسک آب تمشک یا آلبالو:
 آب تمشک یا آلبالو را بگیرید و آن را روی پوست صورت خود بمالید و بگذارید یک ساعت روی صورتتان بماند و بعد صورت را با آب گرم بشویید. این عمل را روزی دو بار تا زمانی ادامه دهید که کک‌ومک و لک های صورت شما از بین برود.
ماسک پیاز گل نرگس:
 پیاز گل نرگس را کاملا له کرده و با کمی سرکه مخلوط کنید. این مخلوط را مدت ۳۰ دقیقه روی صورتتان بگذارید.
ماسک عسل:
 مقداری عسل را روی بخار آب قرار دهید تا حالت روان پیدا کند. بعد به آن مقداری دارچین کوبیده شده که در مقدار اندکی آب حل کرده‌اید، اضافه نمایید (به جای آب بهتر است از سرکه استفاده کنید)
تا زمانی که عسل گرم است (طوری که صورت را نسوزاند) این ماسک را به صورت خود بمالید و حدود ۴۰ دقیقه روی پوستتان قرار دهید. بعد صورت را با آب ولرم بشویید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *