لاغری با طب سوزنی و مصرف ادویه

لاغری با طب سوزنی و مصرف ادویه

مطلب را به اشتراک بگذارید

۱- لاغری با سر پا ایستادن

بر طبق گفته دانشمندان دانشگاه میسوری ، کاهش وزن تنها از طریق ورزش، میسر نیست، بلکه ایستادن نیز در کاهش وزن نقش اساسی دارد. مشکل بشر در جوامع امروزی، نشستن بیش از حد است که موجب از کار افتادن آنزیم های مهم برای چربی سوزی می شود.
بشر امروزی، در مقایسه با نیاکانش ، وقت بیشتری را صرف نشستن می کند. این مسئله به همراه پرخوری، عادات غذایی ناسالم و ورزش کم موجب افزایش وزن و چاقی می شود. اگر مایل به کاهش وزن هستید ، کل روز را نشسته نمانید و بسیاری از کارهایتان را ایستاده انجام دهید.

۲- لاغری از طریق رابطه جنسی

از نظر پزشکان، داشتن رابطه جنسی یکی از راه های کاهش وزن است. در هر بار مقاربت به مدت نیم ساعت، ۱۵۰ تا ۲۵۰ کالری سوزانده می شود. رابطه جنسی خود نوعی ورزش است و ضربان قلب را افزایش داده، موجب بهبود گردش خون گشته و منجر به کالری سوزی و چربی سوزی می شود. رابطه جنسی، بدون نیاز به هر نوع وسیله ورزشی، موجب محکم شدن ماهیچه ها نیز می گردد.

۳- لاغری با طب سوزنی و گیاهی

هدف طب سوزنی، ایجاد تعادل در سیستم اندام های خاص بدن، برای ارتقای بدنی سالم، است. قرن ها از طب سوزنی برای کمک به متابولیسم بدن و ایجاد انرژی برای تنظیم وزن استفاده شده است. کاهش وزن بخشی از سیستم های اندام هایی مانند طحال ، معده و کبد در طب چینی است. تمرکز بر روی این کانالهای انرژی (مریدین)، موجب کنترل عمل هضم و دفع می شود که هر دو مرتبط با استرس (یکی از دلایل پرخوری) هستند.
در رابطه با طب سوزنی، گیاهان داروئی نیز بخشی حیاتی از طب چینی هستند که می توان از ترکیبات مختلف گیاهی برای کاهش وزن استفاده کرد.

۴- لاغری با مصرف شیر

دوست دارید وزن کم کنید ، پس روزی یک یا چند لیوان شیر بنوشید. تحقیقات نشان داده است که اضافه کردن  ۳ وعده لبنیات در یک رژیم غذایی کم کالری به میزان قابل توجهی موجب کاهش وزن می شود. ترکیب کلسیم و فراورده های لبنی موجب تسریع متابولیسم و افزایش چربی سوزی می شود. حتماً شیر اٌرگانیک مصرف کنید. شیر گاوهای علف خوار دارای اسید لینولئیک کنژوگه (CLA) بیشتری است. اسید لینولئیک نوعی چربی است که موجب چربی سوزی بیشتری می شود.

۵- لاغری با انجام فعالیت های داوطلبانه

داوطلب شدن برای انجام کارهایی مانند جمع آوری زباله در جنگل و یا ساحل دریا ، کمک کردن در خانه سالمندان و یا به پیاده روی بردن سگ ها و گربه های خانگی ، نه تنها کاری خیر در حق دیگران است ، بلکه موجب کاهش وزن نیز می شود. تحقیقات نشان داده است افرادی که سگ های بی خانمان را یک ساعت در هفته به پیاده روی می برند ، حدود ۵ کیلوگرم در سال وزن کم می کنند.
اگر این فعالیت را هفته ای ۵ بار ،۲۰ دقیقه در روز انجام دهید ، حدود ۶ کیلوگرم کاهش وزن خواهید داشت. این کار برای ذهن و بدنتان بسیار مفید است. تحقیقات نشان داده است که ۷۰ درصد از افرادی که چند بار در هفته به پیاده روی می روند ، این عادت خود را برای مدت بیشتری حفظ می کنند. این میزان در مقایسه با میزان افرادی که برنامه ورزشی خود را ادامه می دهند ، بسیار بیشتر است. سعی کنید در فعالیت هایی شرکت کنید که دوست دارید. با این روش هم به محیط زیست و هم به خودتان در کاهش وزن کمک کرده اید.

۶- لاغری با مصرف ادویه

اگر مایل به کاهش وزن هستید ، چند حبه سیر به غذایتان اضافه کنید. بر طبق نظر کارشناسان، اضافه کردن ادویه ، سیر و فلفل به غذا موجب سرکوب پرخوری می شود. تحقیقات نشان داده است که افراد چاقی که چاشنی های بدون کالری و بدون نمک به غذاهایشان اضافه می کنند، در عرض ۶ ماه، ۱۳ کیلوگرم وزن کم می کنند.
این چاشنی ها موجب می گردند فرد بر روی خصوصیات حسی مواد غذایی مانند بو و طعم آنها، تمرکز کند. هنگامی که غذا لذت بخش تر است، فرد زودتر سیر گشته و بنابراین دیگر پرخوری نمی کند. مصرف ادویه جاتی مانند پیاز، سیر، فلفل تند و ترب کوهی توصیه می شود. سعی کنید از مصرف نمک خودداری کنید. مصرف نمک موجب تشنه شدن و مصرف زیاد آب می گردد. با مصرف زیاد آب، معده متورم شده و فرد چاق تر به نظر می رسد.

۷- لاغری با تنفس صحیح

تنفس کردن درست موجب کاهش وزن می شود. دانشمندان دانشگاه نیو مکزیکو بر این باورند زنانی که یکبار در هفته در کلاس های مدیتیشن شرکت می کنند، ۲ کیلوگرم در ماه وزن کم می کنند. نحوه صحیح تنفس از طریق دیافراگم است. هوا می بایست از بینی وارد شده و از دهان خارج شود.
در هنگام دم، معده از حداکثر میزان اکسیژن پر شده و بنابراین منبسط می شود. در هنگام بازدم ، معده به اصطلاح تو می رود. نحوه تنفس در اکثر افراد، عکس این قضیه است. تنفس عمیق و کامل از دیافراگم موجب کالری سوزی بیشتر گشته و به تناسب عضلات شکم کمک می کند زیرا در طول روز به طور مداوم از عضلات شکم برای تنفس استفاده می شود. با تنفس عمیق و صحیح، اکسیژن بیشتری به خون و ماهیچه ها انتقال یافته و فرد می تواند به تمرینات سخت تر و طولانی تری بپردازد.
برای اطمینان از اینکه طرز تنفس شما صحیح است طاق باز دراز بکشید زیرا تنفس در این حالت به طور طبیعی صحیح می باشد. دستتان را روی شکمتان گذاشته و به طور طبیعی نفس بکشید. به بالا آمدن شکم و دست تان دقت کنید. سپس دهانتان را کمی باز کرده و به آرامی بازدم کنید. ۳۵ بار این حرکت را انجام دهید. با کسب مهارت در این کار ، تنفس صحیح پاره ای از وجودتان خواهد شد.

۸- لاغری با خندیدن

خنده واقعا بهترین درمان است. خندیدن نه تنها موجب آرامش اعصاب، بهبود سیستم ایمنی بدن و آب کردن یخ مجلس می شود، بلکه باعث کالری سوزی نیز می شود. از ته دل خندیدن، نوعی تمرین قلبی عروقی طبیعی برای اعضای داخلی بدن محسوب می شود، زیرا موجب افزایش ضربان قلب و گردش خون گشته و به تناسب عضلات شکم کمک می کند.
پزشکان بر این باورند که پنج بار در روز از ته دل خندیدن به اندازه ۱۰ دقیقه تمرین با دستگاه شبیه ساز قایق یا Rowing machine است. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خنده خالص موجب سوزاندن ۵۰ کالری می شود که این میزان مساوی با ۲ کیلوگرم در سال است.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *