قارچ و خواص آن

مطلب را به اشتراک بگذارید

قارچ و خواص آن

قارچ ها طعم خاصی به غذاها می دهند و اگر شما با انواع قارچ های خوراکی آشنا باشید ، می توانید قارچ های متنوعی را در وعده های غذائی هر روزتان مصرف کنید.توصیه می شود ، حتی اگر شما در زمینه شناخت قارچ ها استاد هستید ، بهتر است قارچ را از فروشگاه ها بخرید ، زیرا برخی از انواع قارچ های سمی درست شبیه انواع خوراکی آن هستند.

قارچ سفید :  این نوع قارچ دارای مقدار کمی چربی اشباع شده و سدیم و مقدار بسیار کمی کلسترول است. این قارچ منبع خوبی از فیبر ، پروتئین ، ویتامین C  ، فولات ، آهن ، روی و منگنز است.

همچنین قارچ سفید، منبع بسیار خوبی از ویتامین D  ، تیامین (tiamin)، ریبوفلاوین(riboflavin)  ، نیاسین (niacin,B3) ، ویتامین B6، اسید پانتوتنیک (pantothenic acid) ، فسفر ، پتاسیم ، مس و سلنیوم(selenium) است.

قارچ تازه را می توان در همه وعده های غذائی استفاده کرد و مواد مغذی مهمی مانند نیاسین (niacin,B3 )، سلنیوم    (selenium)و ریبوفلاوین (riboflavin)  را به بدن رساند.

قارچ ها همچنین دارای ویتامین D ، ارگوتیونن  (ergothionene)و پتاسیم  (potassium)  هستند.

قارچ ها و بیماری ها : 

سرطان : قارچ ها حاوی مواد مغذی هستند که بدن انسان را در برابر سرطان ها محافظت می کند. طبق تحقیقات به عمل آمده ، احتمال وجود رابطه ای بین مصرف قارچ و کاهش رشد تومور سرطانی وجود دارد ، ولی هنوز زود است که بتوان صریحاً آن را تائید کرد.

بیماری های سیستم ایمنی و آنتی اکسیدان ها : آنتی اکسیدان هایی مانند سلنیوم ، سلول های بدن را از ابتلا به بیماری های مزمن محافظت می کنند. سلنیوم  به قوی شدن سیستم ایمنی بدن کمک می کند و از ابتلا به بیماری های خود ایمنی جلوگیری می نماید.

جهت آگاهی بیشتر از انواع قارچ های مفید برای مبارزه با سرطان و مواد مغذی موجود در قارچ ها روی عکس های زیر کلیک کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *