فشار خون بالا امید به زندگی را کاهش می دهد

مطلب را به اشتراک بگذارید

طبق گزارشات داده شده بیشترین عامل مرگ و میر در جهان، داشتن فشار خون بالا است.به گفته محققین فشار خون بالا خطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی،سکته مغزی و نارسایی کلیوی را افزایش می دهد.با در نظر گرفتن این عواقب به خوبی می توان متوجه شد که چگونه فشار خون بالا بر روی زندگی تاثیر می گذارد.فشار خون عادی هر فردی ۸۰/۱۲۰ میلی متر/ جیوه می باشد، در حالیکه فشار خون بالا می تواند بالاتر از ۹۰/۱۴۰ میلی متر بر جیوه باشد.البته این میزان با سن رابطه مستقیم دارد.

رابطه فشار خون و نارسایی قلبی چیست ؟

نارسایی قلبی یعنی قدرت پمپاژ قلب ضعیف تر از حد طبیعی است.با داشتن نارسایی قلبی خون به راحتی در بدن پمپاژ نمی شود و فشار بر روی قلب نیز افزایش می یابد، در نتیجه قلب، اکسیژن و مواد مغذی را به سختی به بدن انتقال می دهد.با در نظر گرفتن این شرایط، کلیه نیز مایع (آب) و سدیم را در بدن حفظ می کند در نتیجه با تجمع مایع در بازوها،پاها،ریه ها و یا ارگان های دیگر بدن باعث تجدید نارسایی قلبی می شود.

جالب است بدانید که از ۳ بزرگسال در ایالت متحده، ۱ نفر دارای فشار خون بالا است (حدود ۷۵ میلیون نفر).تنها نیمی از این افراد (۵۴ درصد) تحت کنترل و نظارت پزشک هستند.نام دیگر فشار خون بالا مرگ خاموش است زیرا هیچ علائم هشدار دهنده ای ندارد.خبر خوب این است که شما می توانید فشار خون بالای خود را کنترل کنید.

طبق گزارشات داده شده محققین، می توانید با کنترل وزن،ورزش کردن،سیگار نکشیدن و داشتن رژیم غذایی سالم که حاوی میوه،سبزیجات و غلات باشد فشار خون خود را کنترل کنید.لازم به ذکر است بدانید امروزه تمامی مردم از نمک استفاده می کنند که متاسفانه نمکی که بیشتر مردم استفاده می کنند حاوی سدیم خیلی بالایی است.همانطور که قبلا نیز اشاره شد داشتن سدیم بالا در نمک باعث می شود تا کلیه آب بدن را حفظ کند و این منجر به نارسایی قلبی در نهایت فشار خون بالا می شود.پس توصیه ما استفاده از نمک دریا کم سدیم و البته یددار است.

چرا نمک دریا کم سدیم و یددار

کسانی که سدیم بیشتری در طول روز مصرف می کنند، احتمال بیشتری در ابتلا به بیماری هایی همچون امراض قلبی و عروقی،بیماری های کبدی،کلیه و فشار خون بالا دارند.بنابراین عادت استفاده از نمک طعام بسیار بد است.
توجه داشته باشید که هر نمک دریایی دارای سدیم کم نیست و می بایست به آن پتاسیم اضافه شود و ضمن مراحل تولید خاصی تبدیل به نمک دریا کم سدیم گردد.لازم به ذکر است که پتاسیم برای قلب و بدن سودمند بوده و از گرفتگی ماهیچه ها نیز جلوگیری می کند.

نمک دریا OAB تنها نمک دریایی است که کم سدیم بوده و ۴۵% سدیم کمتری دارد، حدود میزان فلزات سنگین این نمک طبق استانداردهای اروپا و ایران می باشد.میزان فلزات سنگین نمک دریا OAB بر روی بسته بندی ذکر گشته و دارای پروانه ساخت از وزارت بهداشت است.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *