عوامل ناراحتی روده

مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالعات اخیر نشان داده است میکروارگانیسم های روده نه تنها تحت تاثیر عملکرد سلول های  سیستم ایمنی بدن هستند بلکه از تولیدسلول های ایمنی بدن نیز حمایت می کنند. 
عملکرد روده بسیار پیچیده است و در واقع مغز دوم انسان نامیده می شود.
حدود ۸۰% سروتونین در دستگاه گوارش تولید می شود. مقدار زیادی از انتقال دهنده های عصبی در روده ساخته شده است.
امروزه حدود یک سوم مردم از ناراحتی گوارشی به صورت روزانه یا ماهانه رنج می برند که در ذیل به برخی از آن ها اشاره می کنیم:
خوردن غذاهای چرب: 

غداهایی که حاوی چربی می باشند و یا مواد افزودنی دارند منجر به التهاب روده شده و هضم را مشکل می کنند و باعث می شوند آنتی اکسیدان و ویتامین لازم به بدن نرسد . بهترین روغن مصرفی در پخت و پز روغن زیتون است به ویژه نوع ارگانیک آن و خواص خارق العاده ای بر روی دستگاه گوارش به ویژه روده دارد.

گندم:
گندم برای افرادی که از بیماری سلیاک رنج می برند ضرر دارد همچنین  باعث  تحریک رفلکس اسید و التهاب روده می شود . آمینو اسید موجود در گندم باعث می شود فرد احساس گرسنگی کرده و به روده فرد آسیب وارد شود. به جای گندم پیشنهاد می شود از جو دو سر استفاده نمایید.بهترین انتخاب برای بهبود سلامت دستگاه گوارش مصرف جو دو سر یا یولاف است که بدون گلوتن بوده و باعث بر طرف شدن کامل یبوست و مبارزه با دیابت نوع ۲ است.

الکل:
مشروبات الکلی حاوی موادی هستند که برای سلول های بدن سمی هستند. الکل بر روی کبد فشار آورده  و باعث آسیب به دستگاه گوارش می شود. 
آنتی بیوتیک ها:
آنتی بیوتیک ها جان میلیون ها نفر را نجات داده اند ولی با این حال، مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک باعث از بین بردن باکتری های مفید مورد نیاز بدن شده و به دستگاه گوارش آسیب می رساند. 
استرس مزمن:                                          
استرس واقعاً سمی است. استرس مزمن باعث کاهش دفاع بدن و کاهش  سرعت هضم می شود و باعث تولید متابولیت های سمی می نماید. 
بی خوابی:
خواب کمتر از ۷ یا ۸ ساعت شبانه موجب افزایش سطح استرس و کورتیزول شده که باعث تضعیف عملکرد روده ها می شود. همچنین خواب کم مانع تامین انرژی مورد نیاز بدن می شود. 

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *