علل ریزش موی مردان و زنان

مطلب را به اشتراک بگذارید

علل ریزش موی مردان و زنان

بیماری های داخلی نظیر کم خونی و مشکلات مربوط به غدد در خانم ها یکی ازمهم ترین عواملی است که می تواند موجب ریزش مو شود.

ریزش موی آندروژنتیک : این شایع ترین نوع ریزش مو است که میان زنان و مردان به صورت مشترک دیده می شود.

البته ریزش موی آندروژنتیک قبل از بلوغ رخ نمی دهد و بعد از زمانی که هورمون های مردانه تستوسترون افزایش یافت موهای نازک صورت مردان تبدیل به ریش و موهای سرشان تبدیل به موهای نازک و کرکی می شود.

وی ادامه داد: درواقع ریزش مو در آقایان از ۲ طرف شقیقه به سمت عقب و تا پس سر ادامه می یابد تا این که بهم می رسند و مدام مو نازک تر و کرکی تر می شود و در نهایت به طاسی دامن می زند.

اما روند ریزش مو در خانم ها این گونه نیست بلکه در صورت وقوع ریزش مو؛ بالای سرشان گرفتار می شود.

در خانم های چاقی که به پر مویی در ناحیه صورت یا بدن و اختلالات غددی دچار هستند احتمال این که به اختلالات قاعدگی مبتلا باشند وجود دارد.

همچنین امکان دارد این زنان به اختلالات غددی زمینه ای مانند سندرم پلی کیستیک مبتلا باشند که تمامی موارد مذکور خانم ها را در معرض ریزش مو قرار می دهد.

ریزش مو در آقایان نیازی به انجام آزمایش ندارد در حالی که برای خانم ها به ویژه در صورت دارا بودن علائم فوق حتمأ باید بررسی های هورمونی انجام شود.

در خصوص درمان ریزش مو ، درمان ثابت شده در این امر استفاده از محلول ماینوکسیدیل با دزهای مختلف است که با صلاح پزشک تجویز می شود.

بهتراست روند درمان ریزش مو سریع تر انجام شود .نا گفته نماند که استفاده از این محلول تا ۵۰درصد تأثیر گذار است یعنی امکان دارد برای همه نتیجه بخش نباشد.

برای درمان ریزش مو استفاده از روش های مزوتراپی و پی آر پی اثبات شده نیستند و تأثیرات مشهود آن به صورت موقت است نه دائم. از این جهت مردم تحت تأثیر تبلیغات برای درمان تصمیم نگیرند.

در صورت بروز ریزش مو بایدبا متخصصین پوست و مو مشاوره شود زیرا برای این مشکل شایع دلایل متعدد و متفاوتی وجود دارد.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *