عادات آسیب رسان به مغز

مطلب را به اشتراک بگذارید

هر انسانی دارای عادات مثبت و منفی بسیاری است. اما آیا می دانید کدام یک از این عادت ها موجب آسیب به مغزتان می گردند؟ در ادامه به بررسی ۱۰ رفتار آسیب رسان به مغز می پردازیم که می بایست از آنها اجتناب نمایید.
۱- نخوردن صبحانه: افرادی که صبحانه میل نمی کنند، دچار کاهش سطح قند خون خواهند شد. قند خون پایین موجب کمبود ذخایر مواد مغذی برای مغز گشته و به زوال مغز منجر می گردد.
۲- پرخوری: پرخوری موجب سفت شدن سرخرگ های مغز و در نتیجه کاهش قدرت ذهنی می گردد.
۳- سیگار کشیدن: سیگار کشیدن موجب انقباضات مغزی متعددی شده و ممکن است منجر به ایجاد بیماری آلزایمر گردد.
۴- مصرف بیش از اندازه شکر: مصرف زیاد شکر از جذب پروتئین ها و مواد مغذی جلوگیری کرده و موجب سوء تغذیه می گردد که این امر در رشد و توسعه مغز ، تداخل ایجاد می کند.
۵- آلودگی هوا: مغز انسان بیشترین مصرف کننده اکسیژن بدن است. استشمام هوای آلوده، ذخیره اکسیژن مورد نیاز مغز را کاهش داده و در کارایی مغز تاثیر منفی می گذارد.
۶- کمبود خواب: خواب به مغز اجازه استراحت می دهد و کمبود خواب طولانی مدت موجب تسریع مرگ سلول های مغزی می گردد.
۷- پوشاندن سر هنگام خواب: پوشاندن سر با پتو و یا ملحفه در هنگام خواب موجب افزایش تمرکز دی اکسید کربن و کاهش تمرکز اکسیژن می گردد که این امر ضرر زیادی به مغز می رساند.
۸- فشار به مغز در هنگام بیماری: کار کردن و یا درس خواندن زیاد در هنگام بیماری نه تنها موجب کاهش کارایی مغز می گردد بلکه به مغز نیز آسیب می رساند.
۹- کاهش افکار مثبت: فکر کردن بهترین روش برای تمرین دادن مغز است، بنابراین نداشتن افکار مثبت و تحریک کننده مغز ممکن است موجب کوچک شدن مغز گردد.
۱۰- کم حرفی: کم حرفی و نداشتن تعاملات اجتماعی در عملکرد مغز تاثیر می گذارد. در مقابل، مکالمات عقلانی و گفتگوهای خردمندانه موجب ترویج کارایی مغز می گردند.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *