طریقه گرفتن استخوان مرغ

مطلب را به اشتراک بگذارید

طریقه گرفتن استخوان مرغ

اگر مرغ را برای خوراک یا خورش یا لای پلو می خواهید استخوان آن را می توانید پس از پخته شدن بگیرید این کار آسان است گرفتن استخوان مرغ خام هم برای جوجه کباب بی استخوان مثلا به روش زیر دشوار نیست:
نخست کارد استخوان گیری را تیز می کنید آنگاه مرغ را روی تخته کار روی سینه می خوابانید و با کارد پشت او را از بالا تا پایین می شکافید. سپس نوک کارد را روی استخوان پشت می لغزانید به طوری که استخوان برهنه شود. اکنون گردن را از بیخ می برید و ورقه گوشت را مثل پیراهن از شانه مرغ پایین می کشید. این کار را با انگشت ها انجام دهید.و هر جا گوشت به استخوان بند باشد با نوک کارد آن را آزاد می کنید. اکنون مرغ را برگردانید و نوک کارد را از پایین تنه به زیر گوشت ببرید و روی استخوان بلغزانید و ورقه گوشت را پس بزنید.سپس مرغ را برگردانید و همین کار را روی سینه انجام دهید به این ترنیب گوشت مرغ را می توانید مانند لباس از تن استخوان در آورد.
بال جدا شده مرغ را در سطح داخلی یک شکاف طولانی بدهید و استخوان را از آن بیرون بکشید .ران جدا شده را هم به همین صورت شکاف بدهید و با کارد گوشت را از قلم پس بزنید و قلم را بیرون بکشید.

مسلط شدن بر این طرز کما بیش حرفه ای گرفتن استخوان مرغ قدری تمرین لازم دارد ولی این تمرین پر خرج نیست.چون گوشت مرغ به هر صورتی باقی بماند قابل پختن و خوردن است.

مرغ و گروه خون : مصرف مرغ برای دارندگان گروه خون O و A بلامانع بوده و برای دارندگان گروه های خونی B و AB مضر می باشد.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *