طرز تهیه کوفته قلقلی با گندم سیاه

مطلب را به اشتراک بگذارید

طرز تهیه کوفته قلقلی با گندم سیاه

مواد لازم:
– یک فنجان گندم سیاه
– ۳۵۰ گرم گوشت چرخ کرده
– ۲۰۰ میلی لیتر آب
– ۲ حبه سیر
نمک دریا و فلفل سیاه به مقدار لازم
– ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
– ۵۰۰ میلی لیتر آب گوجه فرنگی طبیعی (گوشت گوجه فرنگی)
– ۱۰ گرم کره
طرز تهیه:
گندم سیاه را در ۲ فنجان آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه بپزید تا آب آن جمع شود. اکنون گندم سیاه را خنک کنید. در یک کاسه گوشت چرخ کرده را با گندم سیاه و نمک دریا و فلفل مخلوط کنید. پس از ترکیب شدن با گندم سیاه آن را به شکل توپ های کوچک به اندازه گردو درست کنید. سپس کوفته ها را در کره ذوب شده بغلتانید تا به خوبی به کره آغشته شوند.
در یک ماهی تابه عمیق روغن زیتون و آب گوجه فرنگی را با هم مخلوط کرده و روی حرارت قرار دهید. سپس سیرخرد شده را به ماهی تابه اضافه کنید. حرارت را کم کرده و به مدت ۱۰ دقیقه صبر نمایید. اکنون سس تهیه شده از گوجه فرنگی را روی کوفته ها ریخته و در فر با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید. پس از آن کوفته ها را از فر خارج و با سبزیجات معطر از جمله گشنیز تزیین کنید. نوش جان!

طرز پخت گندم سیاه

یک لیوان گندم سیاه را در دو لیوان آب جوش بریزید و تا زمانی که خوب بپزد روی حرارت قرار دهید. گندم سیاه نرم بوده و در مدت کوتاهی، ۲۰ الی ۳۰ دقیقه می پزد. (برای مشاهده سایر دستورها، به قسمت آشپزی با گندم سیاه مراجعه فرمایید.)

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *