طرز تهیه عدسی با کینوا

مطلب را به اشتراک بگذارید

طرز تهیه عدسی با کینوا :

مواد لازم :

پیاز……..۲ عدد

عدس ……… ۲ پیمانه

سیب زمینی کوچک ……  ۲ عدد

رب گوجه فرنگی …….. ۲ قاشق غذاخوری

نمک دریا ……… به میزان لازم

زردچوبه و فلفل ……… به میزان لازم

روغن زیتون …….. ۲ قاشق غذا خوری

کینوا پخته شده ……. ۲ پیمانه

طرز تهیه :

در طرز تهیه عدسی ابتدا عدس را از شب قبل شسته و به همراه مقداری آب در ظرف مناسبی بریزید تا گاز عدس ها به طور کامل گرفته شود و توجه کنید که حتما آب عدس را در چند مرحله عوض کنید. سپس در قابلمه ای مناسب عدس را به همراه سیب زمینی و مقداری آب ریخته (توجه  داشته باشید که سیب زمینی را خرد نکنید و به صورت کامل در قابلمه بیندازید) سپس حرارت گاز را زیاد کرده تا آب به دمای جوش برسد و بعد از رسیدن آب به دمای جوش حرارت را کم کنید و در قابلمه را ببندید تا به خوبی عدس و سیب زمینی پخته شوند. در تابه ای مناسب مقداری روغن زیتون ریخته و بعد از داغ شدن روغن پیازها را که از قبل خرد کرده اید به تابه اضافه کنید. بعد از اینکه پیازها به خوبی سرخ شدند رب گوجه فرنگی و ادویه های ذکر شده را به پیازها اضافه کنید بعد از اینکه رب به خوبی تفت خورد زیر تابه را خاموش کنید.

بعد از اینکه سیب زمینی و عدس به طور کامل پخته شدند سیب زمینی را از درون قابلمه خارج کنید و آن را  بکوبید تا له شود و بعد دوباره سیب زمینی له شده را به قابلمه اضافه کنید سپس مخلوط پیاز و رب گوجه فرنگی سرخ شده و کینوا را به قابلمه اضافه کنید و در قابلمه را بسته و بر روی گاز با حرارت کم بگذارید تا به خوبی پیاز، رب و کینوا با عدس ها مخلوط شوند و به اصطلاح عدسی به خوبی جا بیفتد.توجه کنید که عدسی نباید بسیار غلیظ و یا بسیار آبکی باشد.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *