شیر شتر مفید یا مضر ؟

مطلب را به اشتراک بگذارید

شیر شتر خواص بسیاری دارد و گاهی نیز از خواص زیاد آن شاید در رسانه ها می شنویم . شیر شتر را بیشتر به دلیل خواص آنتی دیابتی آن شندیده ایم اما هیچ گاه نشندیده ایم که چه گروه از افراد می توانند از مصرف آن بهره برده و برای چه گروهی بی اثر و برای چه دسته ای از افراد می تواند مضر باشد.

گروه خون شما مانند کلیدی برای تمام سیستم ایمنی بدنتان است که قادر به کنترل تأثیر ویروسها، باکتریها، عفونتها، مواد شیمیایی، استرس و سایر مهاجمان و شرایطی است که سیستم ایمنی بدن را به خطر می اندازند.

جو دو سر و کاهش استرس

هنگامی که شما غذایی با لکتینی که با آنتی ژن گروه خونتان هماهنگی ندارد مصرف می کنید، این لکتینها به ارگانهای بدن (کلیه ها، کبد ، مغز و معده) حمله کرده و باعث به هم چسباندن سلول های خونی در این ارگانها می شوند، مثلا شیر خاصیت B مانند دارد و هنگامی که شخصی با گروه خون A و O شیر می نوشد سیستم بدن او سریعاً شروع به پس زدن شیر می کند و تفاوتی ندارد که این شیر متعلق به چه دامی باشد. شیر شتر نیز همانند شیر گاو و گوسفند بوده و برای دارندگان گروه خون A و O مضر بوده و بیماری هایی مانند دیابت را تشدید می کند.

خواص بی نظیر شیر شتر به همراه پیروی از علم گروه خون
پروتئین های موجود در شیر شتر
ویژگی های منحصر به فرد شیر شتر

لکتین ها : چسبی خطرناک

لکتین خطرناک لبنیات

۹۵ درصد از لکتین ها توسط بدن جذب شده و از بین می روند اما حداقل ۵ درصد از آنها وارد خون شده و می توانند گلبولهای قرمز و سفید را از بین ببرند. واکنش این لکتین ها در سیستم گوارشی مخرب تر است و معمولاً باعث التهاب و حساس شدن لایه مخاطی روده ها شده و می تواند علایمی همچون حساسیت های غذایی به وجود آورد ، مانند نوشیدن لبنیات در دارندگان گروه خون A و O . در کل آقای دکتر آدامو و پدرش طی تحقیقات ۷۰ ساله شان انواع شیر و لبنیات را برای دارندگان این دو گروه خون مضر دانسته و عامل تشدید دیابت و بیماری های گوارشی است .

خوشنودیم که امروزه در کشور ایران نیز علم گروه خون هر روزه جایگاه بیشتری برای خود باز کرده و مردم عزیز کشورمان نیز قادر به بهره مند شدن از این علم نوین شده اند . و اساتید بزرگی مانند دکتر محمد دریایی متخصص طب سنتی نیز خود با آگاهی کامل از این علم خواص و مضرات بسیاری از لبنیات و دارو ها و گیاهان را بر اساس گروه خون به اطلاع بیماران می رساند.

ترس از خوردن یا نخوردن؟

گفتن این مطلب برای آن نیست که شما از خوردن غذا بترسید. بسیاری از غذاها لکتین های خاص خود را دارند و تنها با گروه خون خاصی واکنش نشان می دهند.برای مثال گلوتن که لکتین موجود در گندم و سایر غلات است، به لایه درونی روده کوچک چسبیده و باعث التهاب و درد در بعضی از گروه های خونی مخصوصا گروه خون O می شود.

بافت عصبی در برابر خاصیت چسبندگی بعضی از لکتینهای غذایی بسیار حساس تر است و به این دلیل بسیاری از محققان بر این باورند که پیروی از رژیم غذایی و پیشگیری از آلرژی برای درمان بسیاری از اختلالات عصبی همچون بیش فعالی موثر است. محققان روسی دریافتند که مغز بیماران اسکیزوفرنی در برابر چسبندگی بعضی از لکتینها مانند لبنیات و گندم بسیار حساس تر است به ویژه در بیماران دارنده گروه خون O .

لبنیّات در دارندگان گروه خون O

افراد دارنده گروه خون O می بایست مصرف لبنیات مانند شیر شتر ، گاو و گوسفند را به شدت محدود نمایند، زیرا سیستم گوارشی آنها قادر به هضم این دسته از غذا ها نیست و می توان گفت هیچ غذای بسیار سودمندی از این گروه برای آنان وجود ندارد.

بدن افراد آفریقایی دارنده گروه خون O به هیچ وجه قادر به تحمل لاکتوز نیست و آنها می توانند از شیر سویا و پنیر سویا استفاده نمایند. بسیاری از آلرژی های غذایی ناشی از هضم نامطلوب غذاها نبوده و به دلیل واکنش سیستم ایمنی بدن به لاکتین برخی غذاها مانند لاکتوز شیر به وجود می آیند. به همین دلیل دارندگان گروه خون O به ویژه آفریقایی ها، می بایست حتماً مصرف لبنیات را به شدت محدود نمایند. شیر شتر نیز مانند شیر گاو و گوسفند برایشان مضر است.

لبنیّات در دارندگان گروه خون A

افراد دارنده گروه خون A می بایست از مصرف مواد غذایی که از شیر تهیه شده اند خودداری نمایند، زیرا شیر حاوی قندی است به نام دی گالاکتوزامین که این ماده به همراه فوکوز، آنتی ژن گروه خون B را تشکیل می دهد و از آنجایی که سیستم ایمنی بدن افراد دارنده گروه خون A کاملاً مخالف B است لذا شیر و فراورده های لبنی مانند شیر شتر ، گاو و گوسفند را نیز پس می زند. بهترین انتخاب برای آنها خامه کم چرب ، ماست و کفیر است. شیر بز جایگزین بهتری است به جای شیر گاو و شتر . البته شیر سویا و پنیر سویا بهترین جایگزین های لبنیّات هستند و برای دارندگان گروه خون A بسیار سودمند اند.

اگر دارنده گروه خون A هستید و همیشه از آلرژی و مشکلات تنفسی رنج می برید از مصرف لبنیّات خودداری نمایید زیرا باعث افزایش مخاط می شوند که خود عامل جذب ویروس ها و باکتری ها می گردد.

لبنیّات در دارندگان گروه خون B

افراد دارنده گروه خون B تنها گروهی هستند که می توانند آزادانه و به وفور از مصرف انواع لبنیات لذّت ببرند، زیرا قند اولیه موجود در گروه خون B همان قند موجود در شیر است. مصرف تخم مرغ برای دارندگان گروه خون B سودمند است و قابل ذکر است که لکتین خطرناکی که در بافت ماهیچه ای مرغ وجود دارد در تخم مرغ وجود ندارد. سویا و فراورده های آن می توانند به عنوان جایگزین لبنیات برایتان توصیه شوند، امّا اثر مطلوبی که سویا در بدن افراد دارنده گروه خون A دارد در بدن افراد دارنده گروه خون B نخواهد داشت. توجه داشته باشید که به هیچ وجه مصرف سویا را جایگزین گوشت ماهی و لبنیّات ننمایید.

دارندگان گروه خون B ای که نسبت به لاکتوز لبنیات حساسیت دارند و قادر به مصرف آنها نیستند می بایست به مدت چند هفته از رژیم غذایی دارندگان گروه خون B بدون گنجاندن لبنیات در آن پیروی نمایند و پس از گذشت چند هفته به آرامی لبنیات تخمیر شده مانند ماست و کفیر را به رژیم غذایی شان اضافه نمایند. توجه داشته باشید که حساسیت به لاکتوز شیر آلرژی نیست و آلرژی پاسخ سیستم ایمنی بدن به آنتی بادی است که خون شما در مقابله با غذای حساسیّت زا تولید می کند و حساسیت به لاکتوز تنها مشکل گوارشی بوده که از مصرف برخی مواد غذایی ناشی می شود.

لبنیّات در دارندگان گروه خون AB

دارندگان گروه خون AB، مانند دارندگان گروه خون B قادر به مصرف لبنیات هستند، به ویژه ماست، کفیر و خامه کم چرب که همگی به راحتی هضم می شوند.

از آنجایی که ترشح مخاط شما مانند دارندگان گروه خون A است، لذا در مصرف لبنیّات زیاده روی نکنید و به هنگام مشاهده علائمی همچون مشکلات تنفسی و گرفتگی سینوس ها و التهاب گوش، مصرف لبنیّات را قطع نمایید. به ویژه شیر شتر ، گاو و گوسفند را. زیرا مصرف شیر بز به مقدار کم مانعی ندارد .

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *