سوپ تاک

مطلب را به اشتراک بگذارید

سوپ تاک

مواد لازم :
جو دوسر……………….۳۰ گرم
برگ مو ی جوان………..۷۰ گرم
روغن زیتون…………یک قاشق غذاخوری
زردچوبه……………..به مقدار کافی
نمک دریا…………………به مقدار کم
آب…………………..۳ لیوان
زنجبیل……………..به مقدار دلخواه
طرز تهیه :
پیاز را خرد کرده و در روغن زیتون تفت دهید. در پایان کمی زردچوبه اضافه کنید و به مدت ۳۰ ثانیه دیگر تفت دهید.سپس آب نمک دریا را اضافه کنید برگ مو ها را مانند سبزی پلویی خرد کرده و به مدت یک ساعت بپزید سپس زنجبیل و جو دوسر پرک را اضافه کنید و به مدت ۲۰ ثانیه تفت را ادامه دهید. غلظت سوپ را به دلخواه تنظیم نمایید. این سوپ به عنوان یک وعده غذایی می باشد و برای هر ۴ گروه خونی OABAB  مناسب می باشد و دارای طمعی ترش تند می باشد و به دلیل داشتن روغن زیتون و کالری کم برای افرادی که دارای یبوست و دیابت می باشند فوق العاده مناسب می باشد.برای افرادی که قصد لاغر شدن دارند یک وعده غذایی مناسب می باشد.
کالری این سوپ ۲۵۰ می باشد.
توجه:
به جای جو دوسر پرک می توانید از سبوس آن استفاده نمایید. سبوس جو دوسر دارای لعاب، فیبر و ویتامین بیشتری است و در مقایسه با جو دو سر کالری کم تری دارد ۱۰۰ گرم جو دو سر ۳۷۹ کالری دارد اما سبوس آن در همین مقدار ۲۴۶ کالری دارد.
اگر خواهان تناسب اندام هستید از این سوپ به عنوان یک غذا یا میان وعده استفاده نمایید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *