سه سوپ رژیمی و خنک تابستانی

سه سوپ رژیمی و خنک تابستانی

مطلب را به اشتراک بگذارید

سه سوپ رژیمی و خنک تابستانی

بهترین وعده غذایی برای تابستان چیست؟

مسلمآ بهترین غذا برای تابستان غذایی است که سریع آماده شود، خنک و همچنین سبک باشد. سه سوپی که در این مقاله معرفی می کنیم در عین خنک بودن بسیار مفید و رژیمی هستند.

سوپ آلو و بادام گاسپاچو:

۴۵۰گرم آلو، نصف خیار و نصف یک پیاز کوچک را خرد کنید و با نصف فنجان یخ، نصف فنجان گشنیز و یک چهارم فنجان لیمو ترش تازه مخلوط کنید. سه قاشق غذا خوری بادام، سه قاشق غذا خوری روغن زیتون، یک قاشق چای خوری زیره سبز، نصف قاشق چای خوری نمک و نصف قاشق چای خوری فلفل قرمز را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا یکنواخت شود. سوپ لذیذ شما به همین سادگی آماده شد! روی سوپ رامی توانید با مقدار کمی ماست و سبزیجات تازه و معطر تزیین کنید.

ارزش غذایی (در هر وعده): ۱۹۰ کالری، ۲گرم پروتئین، ۱۶ گرم کربوهیدرات، ۳گرم فیبر، ۱۲ گرم قند، ۱۴ گرم چربی، ۲۹۰ میلی گرم سدیم.

روغن زیتون، آلو و پیاز موادی هستند که برای همه ی گروه های خونی مفیدند.
سوپ گوجه فرنگی:

۴۵۰ گرم گوجه فرنگی رسیده و ۲ عدد پیازچه (بر حسب سلیقه می توان از تره فرنگی هم استفاده کرد) را خرد کرده و با یک چهارم فنجان آب لیموی تازه، ۴ قاشق چایخوری رب گوجه فرنگی، یک قاشق غذاخوری سس سویا بی نمک، عسل و سس ماهی مخلوط کنید تا یکنواخت شود.
روی سوپ را می توانید با چند قطره روغن زیتون و مقداری نعنای تازه ی خرد شده تزیین کنید که علاوه بر ظاهری زیبا، طعمی لذیذ نیز به سوپ می دهد.
ارزش غذایی (در هر وعده): ۷۰ کالری، ۲گرم پروتئین، ۱۳ گرم کربوهیدرات، ۲ گرم فیبر، ۸ گرم قند، ۱٫۵ گرم چربی، ۶۸۰ میلی گرم سدیم.

لیمو ترش برای افراد دارای گروه خونی A و AB بسیار مفید است.
سوپ خامه ای ریحان و کدو سبز:

۴۵۰ گرم کدو سبز و نصف پیاز کوچک را خرد کنید و همراه یک فنجان دوغ، نصف فنجان ریحان، یک حبه سیر، دو قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون، نصف قاشق چایخوری نمک و فلفل داخل مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید تا یکنواخت شود.
روی سوپ را می توانید با چند قطره روغن زیتون و برگ ریحان تزیین کنید.
ارزش غذایی (در هر وعده): ۱۴۰ کالری، ۴گرم پروتئین، ۹گرم کربوهیدرات، ۱ گرم فیبر، ۶ گرم قند، ۱۰ گرم چربی، ۳۶۰ میلی گرم سدیم.

سیر برای دارندگان گروه خونی AB بسیار مفید است.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *