زیبایی پوست با روغن زیتون

مطلب را به اشتراک بگذارید

زیبایی پوست با روغن زیتون

روغن زیتون خود را به درستی انتخاب کنید و در جایی خشک و تاریک نگهداری کنید.
گرما و نور دو عامل اصلی برای اُکسیده شدن روغن زیتون هستند. این عامل به مرور زمان اتفاق می افتد و باعث ازبین رفتن کیفیت ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اُکسیدان ها می شود.
پیشنهاد ما به شما دوستان عزیز، روغن زیتون اُرگانیک محصولات OABAB می باشد. زیرا روغن زیتون اُرگانیک عاری از هر گونه سم و مواد افزودنی بوده و به محض چیده شدن زیتون ها از درخت روغن گیری می شود.

روش های مختلف استفاده از روغن زیتون در حیطه آرایشی و زیبایی:

۱– پاک کننده پوست صورت :

روغن زیتون بهترین راه برای پاک کردن پوست صورت شما می باشد. روغن زیتون آلودگی سطحی و چربی پوست را حتی بهتر از مواد آرایشی بسته بندی شده پاک می کند. بدلیل داشتن خاصیت ضد جوش و آکنه، افراد با انواع مختلف پوست صورت می توانند از خواص بسیار مفید روغن زیتون بهره مند شوند.

۲– پاک کننده آرایش :

روغن زیتون را به تنهایی می توانید به عنوان پاک کننده آرایش استفاده کنید و یا کمی آب لیمو به آن اضافه کنید تا از بروز آکنه جلوگیری کنید. لیمو خاصیت ضد عفونی کننده ای دارد که باعث ازبین رفتن باکتری های آکنه می شود. روغن زیتون را می توانید با آب آلو ورا نیز مخلوط کنید. آلو ورا پوست شما را آب رسانی می کند و برای التهاب احتمالی بعد از پاک کردن آرایش مفید است. برای افرادی که پوست حساسی دارند و یا نسبت به مواد آرایشی بسته بندی شده آلرژی دارند، استفاده از روغن زیتون به عنوان پاک کننده آرایش راه حل بسیار خوب و مفیدی است.

۳– لایه برداری :

روغن زیتون را با کمی شکر قهوه ای یا نمک دریایی مخلوط کنید تا لایه برداری طبیعی بسازید. یک قاشق غذا خوری روغن زیتون را با ۱/۲ قاشق چای خوری نمک دریایی یا شکر مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید سپس با آب ولرم بشویید. اگر پوستی حساس دارید بهتر است از شکر استفاده کنید و اگر پوستی بسیار حساس دارید بهتر است از شکر قهوه ای استفاده کنید.

۴– مراقبت از آکنه :

خاصیت ضد باکتری روغن زیتون از تشدید آکنه جلوگیری می کند. روغن زیتون ضد التهاب نیز می باشد که باعث برطرف شدن قرمزی دور آکنه می شود.

۵– مرطوب کننده :

به راحتی کمی روغن زیتون را روی پوست صورت خود ماساژ دهید تا از خاصیت آب رسانی عالی آن برخوردار شوید. می توانید کمی گل آب یا برگ لیمو به آن اضافه کنید. حتی می توانید برای درمان اگزما نیز از آن استفاده کنید.

۶– ماسک برای پوست خشک :

۱/۲ قاشق غذا خوری روغن زیتون را با یک عدد زرده تخم مرغ و یک قاشق غذا خوری آرد مخلوط کنید. اگر مخلوط چسبناک شد کمی روغن زیتون اضافه کنید. ماسک را روی صورت خود مالیده و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید.

۷– ضد چروک :

روغن زیتون قابلیت انعطاف پذیری پوست را بالا می برد که این امر موجب از بین رفتن چین و چروک های صورت می شود. کمی روغن زیتون، شب قبل از خواب یا صبح زود دور چشم های خود بمالید. اگر روغن زیتون را در یخچال نگهداری کنید کمی سفت می شود و بیشتر احساس کرم بودن به شما دست خواهد داد.

۸– بهبود جای زخم :

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در روغن زیتون سبب بالا رفتن سرعت ترمیم سلول ها می شود. برای از بین بردن جای زخم کافی است کمی روغن زیتون را به مدت ۵ دقیقه روی زخم ماساژ دهید و ۱۰ دقیقه بگذارید روی زخم بماند. سپس به آرارمی پاک کنید.

۹– ناخن :

روغن زیتون راه حل بسیار خوبی برای زائده های دور ناخن است که بسیار از آن رنج می بریم. روزانه دستان خود را با روغن زیتون ماساژ دهید و مطمئن شوید که روی ناخن و دور ناخن ها کاملاً به روغن زیتون آغشته شده باشند. می توانید هر شب این کار ساده را قبل از خواب انجام دهید تا در طول روز از پوست نرم دستان خود لذت ببرید. همچنین با این کار ناخن هایی مقاوم نیز خواهید داشت.

۱۰– مو :

روغن زیتون را روی اُجاق گاز یا در مایکروویو به مدت ۱۵-۱۰ دقیقه گرم کنید سپس روی موهای خود بمالبد و بگذارید جذب شود. بعد از ۳۰ دقیقه بشویید.

۱۱– درمان شوره سر :

در هفته دو تا سه بار روغن زیتون را روی پوست سر خود ماساژ دهید تا از دست شوره ها خلاص شوید و رشد مو را تقویت کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که مشکل کاملاً برطرف شده باشد.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *