رژیم گندم سیاه

مطلب را به اشتراک بگذارید

رژیم گندم سیاه

رژیم گندم سیاه یک دستورالعمل تک وجهی است، بدین معنا که شما می توانید تمام مواد غذایی را با یک مورد خاص جایگزین کنید، یعنی روزانه سه وعده از گندم سیاه به همراه نوشدینی هایی مانند آب، کفیر یا چای سبز استفاده کنید. رژیم های غذایی تک وجهی با هدف سم زدایی در کنار کاهش وزن و در دوره های ۱۰ الی ۱۴ روزه برای مخاطبان تجویز می گردد.

عملکرد

همانطور که از نام این رژیم مشخص است در وجه اول هدف حذف مواد سمی از بدن برای بازیابی انرژی و در نهایت سلامت کلی بدن می باشد. اما با توجه به اینکه گندم سیاه یک دانه بدون گلوتن است، یک رژیم غذایی تک وجهی با گندم سیاه بمدت دو هفته باعث کاهش وزن ۳ تا ۹ کیلوگرمی نیز خواهد شد.

گندم سیاه ارگانیک ۲۵۰ گرمی 

خواص

این نوع رژیم ها با پالوده کردن بدن باعث افزایش انرژی، تقویت مغز، شفاف کردن پوست، گوارش بهتر و در نتیجه عملکرد مطلوب ٱرگان های بدن می شوند. گندم سیاه با گشاد کردن رگ های خونی تأثیر مستقیمی در کاهش کلسترول و فشار خون دارد. علاوه بر این  گندم سیاه حاوی فلاونوئید هایی است که با عملکرد آنتی اکسیدانی شان به مبارزه با بیماری ها می روند.

خواص گندم سیاه

  • با تنها ۹۹ کیلوکالری در ۱۰۰ گرم گندم سیاه پخته شده، یک غذای کم کالری محسوب می شود.
  • حاوی ۲۰ گرم کربوهیدرات پیچیده و ۳ گرم فیبر رژیمی در نصف فنجان گندم سیاه پخته شده می باشد.
  • غنی از پروتئین و بسیار کم چرب است.
  • دارای بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای بدن مانند ویتامین B ، کوپر،اسید فولیک، زینک، منیزیم و منگنز است.

طرز استفاده از گندم سیاه

با اینکه گندم سیاه جزء گیاهان می باشد اما شما می تواند آنرا مانند غلات و حبوبات بجوشانید، بخارپز کنید یا همراه سایر غلات مانند برنج بپزید. فِرنی گندم سیاه نیز انتخاب مناسبی می تواند باشد، به این ترتیب که آب جوش را به آن اضافه کرده و یک شب تا صبح بگذارید تا آب را به خود جذب کند و سپس با ترکیب چند افزودنی به دلخواه خود از آن لذت ببرید.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *