رژیم غذایی با کربوهیدرات کم عامل لاغری و درمان دیابت

مطلب را به اشتراک بگذارید

به دلیل کنترل دیابت،کاهش وزن و از همه مهمتر داشتن رژیم غذایی بسیاری از افراد دیابتی به دنبال رژیم غذایی با کربوهیدرات کم هستند.رژیم غذایی با کربوهیدرات کم توسط افراد مختلف دیابتی دنبال می شود.

این نوع رژیم غذایی برای افراد دیابت نوع ۲ جهت درمان دیابت توصیه می شود تا سطح قند خون خود را بدون مصرف دارو به محدوده غیر دیابتی برسانند.افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ سطح قند خون با ثبات تر و با پیش بینی شرایط آسان تری جهت کنترل دیابت دارند.رژیم غذایی سالم با کربوهیدرات کم روشی است برای مصرف سبزیجات و مواد غذایی ارگانیک.

تضمین مصرف کربوهیدرات کم

انجمن رژیم غذایی با کربوهیدرات کم روش خوبی جهت کاهش وزن می باشد.در سال ۲۰۱۵، انجمن دیابت انگلستان پیروی از رژیم غذایی با کربوهیدرات کم به منظور کنترل دیابت و کاهش وابستگی به داروهای دیابتی را برای افراد دیابت نوع ۲ توصیه نمود.

چرا رژیم غذایی با کربوهیدرات کم ؟

کربوهیدرات مواد مغذی است که بیشترین اثر را بر روی افزایش قند خون و انسولین جهت مصرف و تولید انرژی آن ایفا می کنند. کاهش سطح قند خون برای افراد مبتلا به دیابت از اهمیت بالایی برخوردار است. کاهش نیاز به انسولین در بدن برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ بسیار مفید است. انسولین هورمون چربی ذخیره در بدن است.به طوری که کاهش انسولین در بدن با یک رژیم کربوهیدرات کم می تواند به کاهش وزن کمک کند.

غذاها با مقدار کربوهیدرات کم

رژیم غذایی کربوهیدرات کم برای داشتن شیوه زندگی سالم و افراد مبتلا به دیابت مفید است.مطالعه تحقیقی در سال ۲۰۰۸ تحقیقی بر اساس مقدار کربوهیدرات مصرف شده را چنین دستبندی کرد:

• کربوهیدرات متوسط : ۱۳۰ تا ۲۲۵ گرم
• کربوهیدرات کم : زیر ۱۳۰ گرم
• کربوهیدرات بسیار کم : زیر ۳۰ گرم

به عنوان مثال کینوا در هر ۱۰۰ گرم دارای ۲۰ گرم کربوهیدرات مفید است که بهترین غله برای درمان دیابت نوع ۲ و کاهش وزن است و جزو غذاهای با کربوهیدرات بسیار کم قرار دارد.

به طور کلی با مصرف کربوهیدرات کم احتمال کاهش وزن و احتمال پایین آمدن سطح قند خون بیشتر است.مهم سطح مصرف کربوهیدرات است.برای مثال افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ به کاهش وزن نیاز ندارند، آنها میزان کربوهیدرات خود را به گروه کم و متوسط باید در نظر بگیرند.افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ باید وزن خود را کم کنند و میزان مصرف کربوهیدرات خود را به گروه بسیار کم برسانند.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *