روغن هسته انگور ۲۵۰ میلی لیتری

روغن هسته انگور

مطلب را به اشتراک بگذارید

اطلاعات تغذیه ای روغن هسته انگور

مانند بسیاری از روغن های گیاهی دیگر، مصرف روغن هسته انگور نیز که از دانه های انگور استخراج می شود و مزایای سلامتی زیادی برای شما دارد. انجمن تغذیه و رژیم های غذایی خاطرنشان می کند که روغن هسته انگور از میزان نقطه دود نسبتاً بالایی برخوردار است، و این یک انتخاب عالی برای سرخ کردن سطحی و پخت و پز می باشد. این روغن سرشار از چربی های اشباع نشده و کلسترول کم است.

کالری روغن هسته انگور

یک قاشق چایخوری روغن هسته انگور حاوی ۴۰ کالری می باشد. این مقدار کالری مشابه سایر روغن های گیاهی مانند روغن زیتون، کانولا و بادام زمینی است.

محتوای چربی  روغن هسته انگور

با داشتن چربی، روغن هسته انگور حاوی هیچ گونه کربوهیدرات، از جمله قند نیست. یک قاشق چایخوری روغن هسته انگور حاوی ۴/۵ گرم چربی می باشد. چربی های موجود در روغن هسته انگور از نوع اشباع نشده می باشند.

چربی های امگا ۶

براساس یک مطالعه درسال ۲۰۰۹ در “مجله بین المللی علوم غذایی و تغذیه”، اسیدهای چرب اشباع نشده موجود در روغن هسته انگور از نوع اسیدهای چرب امگا ۶ می باشند. وجود اسیدهای چرب امگا ۶، در رژیم غذایی ضروری است، زیرا بدن قادر به ساختن آنها نیست. این اسید چرب در عملکرد مغز، رشد طبیعی، تقویت پوست و مو، سلامت استخوان ها، متابولیسم و ​​تولید مثل نقش دارد. روغن هسته انگور باعث بهبود التهاب و مقاومت به انسولین در افراد دارای اضافه وزن و چاقی می شود.

ویتامین Eموجود در روغن هسته انگور

روغن هسته انگور منبع عالی ویتامین E است. این ویتامین آنتی اکسیدانی است که به جلوگیری از آسیب سلول در بدن کمک می کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. یک قاشق چایخوری روغن هسته انگور حاوی ۱/۳ میلیگرم ویتامین E می باشد. میزان دریافت ویتامین E در رژیم غذایی برای مردان و خانم های بزرگسال روزانه ۱۵ میلی گرم است.

موارد مصرف روغن هسته انگور

سرخ کردن سطحی، پخت و پز، سالاد، کباب، سوپ و انواع نان و شیرینی

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *