راهکارهایی برای پیشگیری از آسیب های پوستی در برابر آلاینده های محیط زیست

مطلب را به اشتراک بگذارید

با توجه به اینکه هیچ راهی برای اجتناب از آلاینده های آب و هوا و اثرات مضر آنها بر پوست وجود ندارد و نیز دوری کامل از آلاینده های آب و هوا امکان پذیر نیست ولی با استفاده از روش های ساده زیر می توان آسیب های ناشی از آلاینده ها بر پوست را کاهش داد:
مرطوب کننده ها: مرطوب کننده خوب پوست را آبرسانی کرده و سدی در حد فاصل پوست و رادیکال های آزاد و سایر آلاینده ها ایجاد می کند.
ضدآفتاب: از آنجایی که آلودگی هوا لایه ازن را خراب می کند و در نتیجه رادیکال های آزاد و اشعه فرابنفش بیشتری با پوست تماس پیدا می کند و از طرف دیگر قرارگیری بیشتر در برابر اشعه فرابنفش نیز چین و چروک و سرطان های پوستی را افزایش می دهد بنابراین توصیه می شود هر روز حتی در روزهای ابری ضدآفتاب مناسبی را بر پوست صورت، گردن و دست بزنید.
مواد مکمل: با توجه به اینکه ویتامین C و آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد موجود در بدن مقابله کرده و تولید شدن آلاینده ها را متوقف کرده و آسیب وارد بر پوست را دفع می کند بنابراین در صورتی که ویتامین C موجود در رژیم غذایی کمتر از حد مجاز باشد، می توان از مکمل های ویتامین C یا مولتی ویتامین استفاده کرد.
پاک کننده ها و مواد لایه بردار ملایم: با توجه به اینکه تماس طولانی مدت آلاینده ها موجب آلرژی و حساسیت، اگزما و آسیب عروق خونی می شود، برای حفاظت از آلودگی پوست و برداشتن آلاینده ها از سطح خارجی پوست باید هر روز دست و صورت را شسته و هفته ای دو مرتبه لیف ملایم کشید. برای اجتناب از آسیب رسانی کلر موجود در آب خانگی نیز می توان پوست را با آب معدنی شست وشو داد.
خوردن آب کافی: نوشیدن آب زیاد و کافی روزانه موجب می شود پوست آبرسانی شده و رشد سلول ها و گردش خون پوست بیشتر شود. از طرف دیگر با توجه به اینکه نوشیدن آب آلاینده دار می تواند به پوست آسیب برساند بنابراین توصیه می شود از آب های سالم استفاده شود.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *