راهنمایی هایی برای زندگی سالم و عمری طولانی برای گروه خونی AB

مطلب را به اشتراک بگذارید

نکات زیر از کتاب “زندگی مناسب بر اساس گروه خون” نوشته دکتر آدامو، برای ساختن یک زندگی سالم و داشتن عمری طولانی برای گروه خونی AB انتخاب شده است. شما می توانید با تهیه این کتاب به مطالعه بیشتر در خصوص ساختن یک زندگی سالم و داشتن عمری طولانی بر اساس گروه خون بپردازید.

۱- تغذیه مناسب برای رسیدن به سلامت

افراد دارنده گروه خون AB باید مراقب تغذیه خود باشند. آنها باید از بیشتر غذاهایی که برای گروه های  A و B مضر هستند بپرهیزند. برنامه غذایی افراد دارنده گروه خون AB کمی پیچیده است. به راهنمایی های زیر توجه فرمایید: 

• از خوردن کافئین به ویژه در مواقع بحرانی و در حالت استرس بپرهیزید. کافئین می تواند مضرّ باشد. زیرا کافئین می تواند باعث افزایش ترشح آدرنالین و نور آدرنالین شود که البتّه این میزان به طور طبیعی در افراد دارنده گروه خون AB بالاست. 

• پروتئین خود را از منابعی به غیر از گوشت قرمز تأمین نمایید. ماهی و غذاهای دریایی بهترین انتخاب برای شماست.

• وعده های غذایی خود را حذف نکنید. اگر بین وعده های غذایی احساس گرسنگی می کنید می توانید از تنقّلات مجاز استفاده نمایید. از رژیم های غذایی کم کالری بپرهیزید. به یاد داشته باشید که گرسنگی زیاد استرس را افزایش داده و منجر به بالا رفتن میزان ترشح کورتیزول گشته و همچنین باعث کند شدن سوخت و ساز بدن و ذخیره شدن چربی ها و از بین رفتن بافت های سالم ماهیچه ها می شود.

• به صورت مفصل صبحانه بخورید و از غذاهای پروتئین دار استفاده کنید. برای افراد دارنده گروه خون AB صبحانه امپراطور وعده های غذایی است به ویژه اگر می خواهید وزنتان را کا هش دهید مهمترین وعده غذایی صبحانه به حساب می آید، زیرا سوخت و ساز بدن و میزان استرس را متعادل می کند.

• وعده های غذایی را کوچکتر و تعداد وعده ها را افزایش دهید تا از مشکلات هضم کاسته شود. پروسه هضم در معده شما ترکیبی از ترشح آنزیم های گوارشی و کارکرد ماهیچه معده است. هنگامی که اسید معده پایین است، غذا به مدت طولانی تری در معده می ماند. مراقب ادغام غذاها با یکدیگر باشید. در صورتی سوخت و ساز و هضم غذا ها در بدن شما بهتر صورت می پذیرد، که پروتئین و نشاسته ها را با یکدیگر در یک وعده غذایی نخورید و همچنین می توانید از انواع چای سبز و دمنوش سی دقیقه قبل از غذا نیز استفاده کنید.

۲- ورزش های سخت را به همراه ورز شهای آرام بخش انجام دهید.

افراد دارنده گروه خون AB باید هم به انجام ورزش های آرام بخش بپردازند و  هم آیروبیک انجام دهند.

می توانید به روش های گوناگون در هفته به ورزش بپردازید. مثلاً دو روز ورزش آرام و سه روز آیروبیک و یا بالعکس.

ورزش یوگا به صورت چشمگیری در جهان مورد علاقه قرار گرفته و به عنوان متد کاهنده استرس استفاده می شود. یوگا بهترین ورزش برای افراد دارنده گروه خون AB است. 

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *