راهنمایی هایی برای زندگی سالم و عمری طولانی برای گروه خونی B

مطلب را به اشتراک بگذارید

نکات زیر از کتاب “زندگی مناسب بر اساس گروه خون” نوشته دکتر آدامو ، برای ساختن یک زندگی سالم و داشتن عمری طولانی برای گروه خونی B انتخاب شده است. شما می توانید با تهیه این کتاب به مطالعه بیشتر در خصوص روش هایی برای تغییر زندگی خود برای افزایش طول عمر و سلامتتان بپردازید. 

۱- تغذیه مناسب برای کسب قدرت و رسیدن به تعادل 

افراد دارنده گروه خون B در ترشح زیاد کورتیزول همچون افراد دارنده گروه خون A هستند. بنابراین علاوه بر تغذیه ی مناسب براساس گروه خونتان به راهنمایی های زیر برای کنترل میزان کورتیزول توجه فرمایید :

• با مصرف شش وعده غذایی کوچک به جای سه وعده غذایی بزرگ از به وجود آمدن تمایل شدید به کربوهیدرات ها بکاهید.

• هر گاه احساس خستگی می کنید پروتئین بخورید.

• هیچوقت وعده های غذایی را حذف نکنید، به ویژه اگر می دانید که در آن روز، کار پر مشغله ای داشته و یا به ورزش خواهید پرداخت. گرسنگی یکی از عوامل بزرگ استرس می باشد.

• اگر روز بسیار پر مشغله ای در پیش دارید برای خود برنامه ریزی تغذیه مناسب به همراه میان وعده های غذایی یا تنقلات سالم و مفید به همراه داشته باشید. در فست فودها بسیار سخت می توان غذاهای بدون فراورده های گندم، شکر و ذرت را یافت.

۲- کوک کردن ساعت بدن شما برای رسیدن به سلامتی

یکی از بهترین روش ها برای افراد دارنده گروه خون B برای مقابله با استرس، داشتن برنامه منظّم خواب و بیداری است. این مسأله بسیار منطقی است. زیرا یکی از کلیدهای متعادل سازی ترشح کورتیزول، داشتن برنامه منظّم ۲۴ ساعته است.

شما می توانید برنامه روزانه خود را طوری آغاز نمایید که بین ساعت شش الی هشت صبح، خود را در معرض نور قرار دهید. (نور طبیعی خورشید و یا می توانید چراغ های اتاقتان را روشن کنید.)

دو مکمل ملاتونین و یک نوع ویتامین ۱۲ B به نام متیل کوبالامین، دارای خاصیت مفیدی برای شما هستند. از بهترین روش ها برای تنظیم برنامه خواب و بهره جستن از نور روشن توأم با استفاده از این مکمل هاست. این مکمل ها اجازه می دهد که شما بهره بیشتری از خاصیت نور خورشید ببرید. همچنین کیفیت خواب شما را بهتر نموده و کمک می کند تا شاداب و سرحال بیدار شوید. البتّه این مکمل ها کورتیزول را پایین نمی آورند. اما میزان و وقت ترشح کورتیزول را در طول روز به تأخیر می اندازند. از متیل کوبالامین و ملاتونین تحت نظر پزشک استفاده نمایید.

۳- ورزش خود را طوری انتخاب کنید که هم جسم و هم فکرتان را ورزش دهد.

افراد دارنده گروه خون B نیاز به ایجاد تعادل در فعالیت های فکری و فیزیکی دارند. برای شما ورزش ایروبیک گزینه مناسبی نمی باشد. ورزش های مناسب برای شما شامل تنیس، ورزش های رزمی، دوچرخه سواری، پیاده روی و گلف می باشند.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *