راهنمایی هایی برای زندگی سالم و عمری طولانی برای گروه خونی O

مطلب را به اشتراک بگذارید

نکات زیر از کتاب “زندگی مناسب بر اساس گروه خون” نوشته دکتر آدامو و ترجمه آلینا برخورداریان، برای ساختن یک زندگی سالم و داشتن عمری طولانی برای گروه خونی O انتخاب شده است. شما می توانید با تهیه این کتاب به مطالعه بیشتر در خصوص ساختن یک زندگی سالم و داشتن عمری طولانی بر اساس گروه خون بپردازید. 

۱- تغذیه مناسب برای کسب قدرت و رسیدن به تعادل

در کنار تغذیه صحیح برای افراد دارنده گروه خون O به راهنمایی های زیر جهت کنترل استرس توجه فرمایید :

• از مصرف کافئین و الکل اجتناب نمایید به ویژه هنگام وضعیت بحرانی و در هنگام استرس و عصبانیت. کافئین در این مواقع مضر است زیرا می تواند منجر به بالا رفتن آدرنالین و نور آدرنالین خونتان گردد. (که طبیعتاً در گروه خونی O بالا می باشد.) 
• اگر میل شدید به خوردن فراورده های گندم پیدا کردید به جای آن کمی پروتئین مصرف نمایید. این میل ناگهانی کم کم رفع می شود.

• از نخوردن و حذف وعده های غذایی به شدت اجتناب نمایید، به ویژه در مواقع بحرانی و در هنگام انجام ورزش های سنگین. گرسنگی و ضعف می تواند دلیل استرس بیشتر در این افراد باشد.

• اگر روزی بسیار پر مشغله در پیش دارید برای خود برنامه ریزی خوردن مناسب و وعده های میان غذایی یا تنقّلات سالم و مفید به همراه داشته باشید. بسیار سخت می توان غذاهای بدون فراورده های گندم را در فست فودها یافت.

۲- ورزش برای رسیدن به تعادل روحی

افراد دارنده ی گروه خون O می توانند بیشترین بهره را از انجام ورزش ها ببرند. این افراد در هنگام ورزش ترشحات شیمیایی بسیار مفیدی دارند که به کم شدن استرس در این گروه و داشتن جسم و ذهنی سالم کمک می نماید. در بین کلیه ی گروه های خونی، افراد دارنده گروه خون O برای سلامت و رسیدن به تعادل روحی هر چه بیشتر می بایست به ورزش و فعالیت های جسمی زیاد بپردازند. 

نکته : چگونه بیشترین بهره را از ورزش کردن ببریم.

• اگر زود خسته شده و بی حوصله می شوید، دو یا سه ورزش مختلف را در طول یک هفته انتخاب نموده و ورزش های گوناگونی را انجام دهید.

• جهت کسب نتیجه ای مطلوب تر ورزش ایروبیک را چهار بار در هفته هر بار به مدت ۴۵/۳۰ دقیقه انجام دهید. 

• همیشه توجه داشته باشید که بدن خود را قبل از انجام ورزش ایروبیک با انجام نرمش ها و ورزش های کششی گرم کنید.

• جهت بالا رفتن سلامت قلب و عروق ورزش خود را ادامه دهید تا ضربان قلبتان به میزان هفتاد درصد توان بدنیتان بالا رفته و به محض رسیدن به آن نقطه به مدت بیست تا سی دقیقه ورزش را ادامه دهید.

•    پس از اتمام هر بار ورزش ایروبیک، حداقل پنج دقیقه به ورزش های کششی و آرام بپردازید.

۳- سیگار کشیدن را ترک کنید.

بر همه آشکار است که کلیه ی افراد سیگاری با هر گروه خونی می بایست کشیدن سیگار را ترک کنند. اما افراد دارنده گروه خون O برای ترک سیگار به کمک بیشتری نیاز دارند  و بیشترین سختی را جهت ترک سیگار می کشند. این ناشی از نامنظّمی ترشح دوپامین در این افراد می باشد. سیگار کشیدن با ایجاد تغییر شیمیایی در بدن باعث ایجاد آرامش و لذّت در فرد می گردد. گروه های خونی  O در مواقع بحرانی و استرس به رفتارهای بدی که باعث ارضای روحیشان باشد روی می آورند. با پایین آمدن استرس و دوری جستن از آن به کمک ورزش هر چه بهتر و راحت ترمی توانید این عادت ناسالم را ترک نمایید. در زیر چند پیشنهاد مفید برای افراد دارنده گروه خون O را خواهید یافت :

• در دفتر یادداشت وقایع روزانه خود، عوامل موفّقیت جهت ترک سیگار را یادداشت نمایید و همچنین پس از سپری کردن یک روز با موفقیت، احساسات خود از رسیدن به مزیت نکشیدن سیگار را ثبت نمایید.

• در هنگام میل زیاد به کشیدن سیگار به ورزش بپردازید.
• از موقعیت هایی که معمولاً باعث کشیدن سیگار می شود دوری کنید. مخصوصاً از موقعیت هایی که باعث عصبانیت، بی حوصلگی و افسردگی می شوند.

• اگر شما عادت به کشیدن سیگار پس از غذا خوردن دارید می توانید بعد از میل غذا، سریعاً از سر میز برخواسته و دندانهایتان را مسواک بزنید.

• اگر میل شدید به کشیدن سیگار دارید این سری از ورزش های تنفّسی را انجام دهید: 

۱- به آرامی از طریق بینی نفس را فرو دهید.

۲- به آرامی از طریق دهان نفس را بیرون دهید.

۳- این عمل را چهار بار تکرار کنید.

• اگر خود را در این امر موفّق یافتید جوایز و پاداش هایی برای خود را در نظر بگیرید.

• با پزشک خود در مورد اینکه آیا می توانید از محصولات ترک سیگار استفاده نماید، مشورت کنید، داروهایی همچون چسب های ترک سیگار (هابیترول) و قرص های ترک سیگار (زایبان) می توانند در این امر شما را یاری دهند.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *