رابطه چاودار پرک و دیابت

مطلب را به اشتراک بگذارید

چاودار پرک حاوی فیبر بالایی است. داشتن املاح معدنی بسیار در چاودار پرک نظیر فیبر و منیزیم سطح گلوکز خون را کنترل می کند.

غلات کامل نظیر چاودار پرک و کینوا ارگانیک دیابت نوع ۲ را کنترل می کند.کسانی که به دیابت نوع ۲ مبتلا هستند می تواند چاودار را جایگزین گندم کنند زیرا چاودار بر روی گلوکز بدن تاثیری کمتری دارد. گندم به سرعت جذب بدن می شود و سطح قند خون فرد بالا می رود. دلیل اینکه چاودار بعد از هضم، کمتر بر روی انسولین بدن تأثیر می گذارد وجود فیبر و کربوهیدرات پیچیده است، در حالی که گندم کربوهیدرات ساده بوده و عامل دیابت است.

چاودار پرک غنی از منیزیم و ۳۰۰ نوع آنزیم است که این آنزیم ها از گلوکز و انسولین موجود در بدن استفاده می کنند. تحقیقات اخیر به این نکته اشاره دارد که مردمی که از غلات کامل نظیر چاودار پرک استفاده می کنند شاهد کاهش دیابت نوع ۲ هستند. دلیل کاهش دیابت نوع ۲ در این افراد وجود منیزیم در چاودار پرک است.

طبق تحقیقات گزارش شده در مجله تغذیه سالم در آمریکا چاودار پرک گزینه ای ایده آل برای افراد مبتلا به دیابت است. مطالعات حاکی از این است که مصرف چاودار و غلات کامل (جو دوسر) باعث کاهش خطر دیابت تیپ ۲ می شود. پس مصرف چاودار و جو دوسر برای افراد دیابتی نسبت گندم بهتر است.

چاودار پرک به کندی تجزیه می‌شود و در نتیجه، بالا رفتن قند خون ناشی از مصرف آن به آرامی صورت می‌گیرد و از این رو، برای بیماران دیابتی غله ای مناسب محسوب می‌شود.چاودار سبب عبور سریع‌تر مواد غذایی از دستگاه گوارش می‌شود و از ماندن غذا در سیستم گوارشی و ایجاد یبوست جلوگیری می‌کند و از بهترین غلات جهت جلوگیری از یبوست است.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *