دیابت در دارندگان گروه خون O (برنامه به خانه بر می گردیم)

مطلب را به اشتراک بگذارید

دیابت در دارندگان گروه خون O (برنامه به خانه بر می گردیم)

چکیده ای از سخنان دکتر محمد دریایی در خصوص دیابت دوران بارداری و دیابت در دارندگان گروه خون O به شرح زیر می باشد.
می خواهیم منحصراً به مساله دیابت نوع دو در دارندگان گروه خون O بپردازیم.
اینجانب دکتر دریایی همانند دکتر آدامو بر این عقیده ام که دیابت نوع دو بیماری نیست و یک مشکل متابولیکی است که با ایجاد تغییراتی جزئی در رژیم غذایی و زندگی به سادگی قادر به کنترل و درمان آن خواهیم بود.دیابت می تواند باعث بروز بیماری های قلبی، آسیب رسانی به سیستم عصبی بدن و در برخی موارد منجر به نابینایی و حتی قطع عضوی از بدن گردد .
تغذیه مناسب فاکتوری  با اهمیت در کنترل و درمان دیابت است . مصرف مواد غذایی سودمندی مانند جو دو سر در این بیماران به شدت توصیه می شود.  همچنین پیروی از رژیم غذایی مناسب گروه خون یکی از بهترین روش های درمان قطعی دیابت است.کتاب مبارزه با دیابت با علم گروه خون نوشته دکتر پیتر آدامو با ترجمه دقیق و علمی خانم آلینا برخورداریان با زبانی بسیار ساده و قابل فهم برای شما عزیزان نوشته شده است که با مطالعه این کتاب از مشکلاتی مانند دیابت، پیش دیابت، قند خون بالا و یا قند خون پایین دوری می نمایید و آن را بهبود بخشید.
با مطالعه این کتاب شگفت انگیز شما به اهداف زیر دست پیدا خواهید کرد.

-چگونه وزن خود را متعادل نگه دارید و با چاقی که اولین و خطرناکترین عامل اصلی ابتلا به دیابت است مبارزه نمایید، زیرا با رسیدن به وزن ایده‌آل میزان ترشح انسولین و شکست قند در بدنتان متعادل و به بیان بهتر سوخت و ساز قند خونتان تنظیم می‌شود.

-چی بخوریم ؟؟ از جایی که اجداد ما دارنده های گروه خون O شکارچی بوده اند باید  غذاهایی مثل گوشت قرمز کم چرب که سوخت و ساز را بالا برده و مانند داروهای دیابتی در بدن عمل می کنند را بخوریم.    و چی نخوریم ؟؟ اساسی ترین مواد غذایی که باید از رژیم دیاتی های O حذف شود لبنیات و گندم است.
-هدف اساسی دیگر ورزش مناسب دارندگان این گروه خون است.

گندم – دیابت در دارندگان گروه خون O
دیابت در افراد دارنده گروه خون O، از ناسازگاری  بدن آنها نسبت به سرآمد کربوهیدرات ها که گندم است آغاز می‌شود. مصرف نان گندم می‌تواند باعث مقاومت به انسولین، بی نظمی کارکرد تیروئید، اختلال در متابولیسم و چاقی و تری‌گلسرید بالا و بروز آلرژی و مشکلات گوارشی  شود.
لکتین موجود در گندم و حتی ذرت نمی گذارد تا انسولین تولید شده در بدن جذب سلولها بشوند و در نتیجه قند خون بالا می رود.
در بین غلات فقط جو دو سر است که تافته جدا بافته است و باعث تنظیم قند خون شده و می بایست در مصرف غذایی روزانه افراد دیابتی و حتی سالم قرار بگیرد.

لبنیات – دیابت در دارندگان گروه خون O

از جایی که ساختار گروه خون بر اساس نوع قند آن تقسیم بندی شده است و  بیشترین سود را از لبنیات گروه خون B و تاحدودی AB می برند .
لبنیات به طور صحیح در بدن دارندگان گروه خون O هضم نمی شود و باعث اضافه وزن و افزایش التهاب و خستگی مفرط و ناراحتی های گوارشی در آنها می شود.

چرا نباید دیابتی های O از لبنیات دوری کنند؟
لکتین موجود در لبنیات با بدن و خون این افراد ناسازگار بوده و باعث اخلال در ترشح انسولین شده  و عملکرد انسولین را مختل می سازد.
و ثابت شده است که دارنده گروه خون O برای جذب کلسیم می بایست از لوبیا سبز ، لیمو ترش تازه ، کلم بروکلی و اسفناج استفاده کرده و ورزش کنند که باعث جذب کلسیم می شود.
تنها می توانند افراد این گروه خون از ماست بز و پنیر بز آن هم به شرط آنکه از صحت آن مطمئن باشند استفاده کنند .

مصرف گوشت در دارندگان گروه خون O بسیار واجب است
پروتئین برای افراد دارنده گروه خون O بسیار حیاتی است. کمبود مصرف پروتئین می‌تواند به طور جدی در متابولیسم این افراد اختلال ایجاد کرده و باعث مقاومت به انسولین و ابتلای آنان به دیابت شود.
برای افراد دارنده گروه خون O مصرف پروتئین سودمند، بهترین روش جلوگیری از چاقی می باشد. پروتئین باعث افزایش توده فعال ماهیچه‌ای و  بالا رفتن BMR می‌شود و در نتیجه چربی‌سوزی و کاهش وزن افزایش می‌یابد.

پروفایل وزن  و دیابت در  گروه خون O

غذاهایی که از دیابت و اضافه وزن جلوگیری می کنند

غذاهایی که باعث بروز دیابت و اضافه وزن اند

غذا

عملکرد

غذا

عملکرد

گوشت قرمز

متابولیسم را بالا برده و باعث تشکیل ماهیچه‌ها می‌شود

گندم

باعث مقاومت به انسولین می­شود

جودوسر و گردو

سوخت و ساز انسولین را بهبود می‌بخشد

ذرت

باعث مقاومت به انسولین می­شود

بروکلی و اسفناج

سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد

لبنیات

به سختی هضم  می­شود

غذاهای دریایی مجاز مثل سالمون و حلوا (به کتاب مراجعه شود)

فرآیند تولید هورمون غده تیروئید را بالا می‌برد

انواع عدس ولوبیا قرمز

ولوبیا چیتی

باعث مقاومت به انسولین و جذب زیاد کالری توسط بدن و چاقی می‌گردد.

آلو و آناناس

سوخت و ساز انسولین را بهبود می‌بخشد

گل کلم

باعث اخلال در عملکرد هورمون تیروئید می‌گردد

حتی همانطور که می بینیم متاسفانه روز به روز شاهد افزایش دیابت بادراری در بین زنان باردار هستیم .
از دیگر کتاب های این نویسنده بزرگ  به ترجمه خانم آلینا برخورداریان کتاب تغذیه مناسب دوران بارداری و سلامت کودک با علم گروه خون است. که برای خانم ها با هر چهار گروه خون نوشته شده است.

چرا این کتاب ؟
دوباره باید بگوییم که مادران عزیز دارنده گروه خون O می بایست قبل و دوران بارداری از رژیم ویژه گروه خونیشان پیروی نمایند تا دچار دیابت بارداری نشوند. این کتاب به شما پیشنهاد می کند حتی شش ماه قبل از بارداری می بایست تغییرات کوچکی در غذاهای خود و همسرتان به وجود آورید تا فرزندی سالم ، قوی به دنیا آورد و با مطالعه این کتاب از دیابت دوران بارداری به دور بمانید .
شما عزیزان به راحتی خواهید توانست از بسیاری مشکلات مانند دیابت دوران بارداری و همچنین فشار خون ، یبوست ، خستگی و آلرژی های این دوران جلوگیری کنید.
دقت کنید که دیابت بارداری منجر به تولد زودرس نوزاد، و بروز مشکلات مادرزادی می شود.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *