دیابت در دارندگان گروه خون B

مطلب را به اشتراک بگذارید

مطلب زیر از کتاب “مبارزه با دیابت با علم گروه خونی” نوشته دکتر دآدامو و ترجمه آلینا برخورداریان انتخاب شده است. شما می توانید با تهیه این کتاب به مطالعه بیشتر در خصوص دیابت و ارتباط آن با گروه خون بپردازید.

از بزرگترین عوامل اضافه وزن، نامتعادلی قند خون، و متابولیسم کُند در افراد دارنده گروه خون B و حساسیت آنها نسبت به لکتین های مضر خاص B می باشد. از عوامل دیگر میتوان مصرف غذاهای حاوی آنتی ژن A مانند را نام برد که باعث کند شدن متابولیسم میشود. این عوامل میتوانند باعث مقاومت به انسولین و ابتلا به سندرم متابولیسم شوند. لکتین های مضر میتوانند باعث مقاومت به انسولین و در نتیجه اضافه وزن، ورم (آب جمع شده مابین سلولها) و قند خون پایین شوند. هنگامی که غذاهای مصرف شده به طور صحیح هضم و جذب نمیشوند و به عنوان سوخت به انرژی تبدیل نمیشوند در بدن به صورت چربی ذخیره میشوند.

افراد دارنده گروه خون B که از اضافه وزن و متابولیسم کند رنج می برند، مشکل هورمون استرس کورتیزول را نیز دارند. هورمون کورتیزول باعث مقاومت به انسولین و نامتعادلی هورمون ها می شود. با وجود تمام مشکلاتی که افراد دارنده گروه خون B با آن مواجه هستند و با توجه به بالا بودن هورمون استرس یعنی کورتیزول، این افراد می بایست به اندازه کافی بخوابند و با داشتن برنامه منظم خواب و بیداری میزان کورتیزول در آنان بسیار متعادل می شود.

رژیم غذایی ویژه گروه خون B برای جلوگیری از ابتلا به دیابت و کنترل آن به روشی طراحی گشته که تمام احتیاجات تغذیه ای بدن را تأمین کرده و سلامت شما را تضمین میکند.

غذاهای موثر در کاهش و افزایش وزن در دارندگان گروه خون B مبتلا به دیابت

افزایش وزن

کم کردن وزن

غذا

عملکرد

غذا

عملکرد

مرغ

باعث مقاومت به

انسولین می شود.

گوشت، جگر

به بهینه سازی متابولیسم

و هضم غذا کمک می کند.

عدس، بادام

زمینی،

کنجد

باعث مقاومت به

انسولین می شود.

لبنیات کم چرب

باعث

بهینه سازی متابولیسم

انسولین می شود.

ذرت،

سیب زمینی

باعث مقاومت به

انسولین می شود.

بروکلی،

سبزیجات سودمند

کارآمد برای متابولیسم

گندم و

گندم سیاه

باعث مقاومت به

انسولین می شود.

گردو

باعث بهبود تولید

انسولین می شود.

قند تصفیه

شده

باعث مقاومت به

انسولین می شود.

چای شیرین بیان

مقاومت به انسولین را

از بین می برد.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *