دستور ساخت ۳ ماسک خانگی برای جوش صورت

مطلب را به اشتراک بگذارید

دستور ساخت ۳ ماسک خانگی برای جوش صورت

ماسک نمک و آب :
نمک یکی از موثرترین درمان های خانگی در برابر آکنه می باشد ، نمک باعث خشک شدن چرک درون جوش می شود و همچنین باعث کشته شدن باکتری های آکنه می شود. خاصیت لایه برداری خوبی دارد و در نتیجه برای حذف ناخالصی های پوست و موجود در منافذ پوست مناسب است.
نمک و آب یکی از ساده ترین و ارزان ترین ماسک و در عین حال موثر در درمان جوش های چرکی و آکنه است. ۲-۳ قاشق نمک را با ۱-۲ قاشق آب آشامیدنی مخلوط کنید. مقدار آب باید کمتر از نمک باشد تا نمک در آب حل نشود. . پس از آنکه نمک و آب را مخلوط کردید ۲-۳ دقیقه بگذارید مواد استراحت کنند و سپس یک لایه ضخیم از آن را بر روی صورت بگذارید به مدت ۳۰-۳۵ دقیقه و سپس پوست را با آب سرد بشورید.
ماسک چریش و زردچوبه :
چریش به خواص ضدباکتریایی مشهور است البته در ایران وجود ندارد و محصول هند می باشد اما در عطاری های معتبر می توانید پیدا کنید. از دیگر خواص چریش آرام نمودن پوست و درمان آکنه و مشکلات پوستی ناشی از آکنه می باشد.. زردچوبه دارای خاصیت ضدعفونی است و سموم را از پوست حذف می کند و به محو شدن جای جوش و تورم دور جوش کمک می کند.
برگ چریش ، زرد چوبه نکوبیده شده ( منظور پودر زردچوبه نیست)، آب و یا گلاب مواد مورد نیاز ما در تهیه این ماسک است.برگ های چریش را خیش کرده و به مدت یک شب در آب بگذارید سپس چریش را با زرد چوبه مخلوط کنید و به صورت خمیری در بیاورید ، و در مناطقی که جوش زده استفاده کنید به مدت ۳۰-۴۰ دقیقه ، سپس پوست را با آب سرد بشورید . از این روش ۳ بار در هفته به مدت ۳ ماه استفاده کنید تا برای همیشه از شر آکنه ها رها شوید و پوستی درخشان داشته باشید.
بلغور جو دوسر، عسل و خیار :
این ماسک در درمان آکنه بسیار موثر است. جو دوسر خاصیت لایه برداری دارد ، عسل و خیار باعث تسکین سوزش ناشی از آکنه می شود. عسل خاصیت ضدعفونی کننده و بازسازی سلول های پوست را دارد.
۱/۴ فنجان جوی خرد شده ، ۱/۴ فنجان آب گرم، نصف فنجان خیار خرد شده و ۱ قاشق غذاخوری عسل باهم مخلوط کنید. این ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست بگذارید و سپس با آب ولرم آن را بشورید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *