درمان و رفع سلولیت

مطلب را به اشتراک بگذارید

سلولیت به تجمع بد چربی ها در زیر پوست مخصوصا در خانم هایی که مشکل سوخت وساز دارند گفته می شود.چربی ها در اینگونه افراد در کیسه های در لایه های پوست جمع می شود.بنابراین هنگامی فرد دچار افزایش وزن می شود و یا پوست فرد فشرده می شود چربی ها از شکل طبیعی خودخارج شده و به داخل می شوند و توده های پرتقالی شکل از چربی را تولید می کنند که باعث فرو رفتگی و بر آمدگی هایی بر روی پوست می شود.
این بیماری اگرچه عارضه ایی جدی نیست ولی چون مشکلی ظاهری است همین ظاهر نامطلوب باعث به وجود آمدن راه های مختلف برای درمان سلولیت شده است.

عوامل مختلفی که باعث ایجاد سلولیت می شود

عدم گردش خون، ساختار کلاژن ضعیف، افزایش وزن در بدن، ژنتیک، رژیم فقیر، مسمومیت،مشکلات هورمونی،سن،استرس، جنسیت و…

بهترین غذاها برای درمان سلولیت

مصرف غذاهایی با فیبر بالا مثل سبزیجات،آجیل،سبوس جو دو سر و انواع توت ها باعث تمیز کردن کولون شده و سبب تنظیم کردن متابولیسم و هورمونهای بدن می شود.

غذاهای سرشار از پتاسیم: سبزیجات با برگ سبز آووکادو، موز، آب نارگیل

آبگوشت و استخوان: که شامل آمینواسیدهای پرولین و گلایسین که باعث ایجاد کلاژن در بدن می شوند.آبگوشت و استخوان باعث ترمیم بافت ها و از بین رفتن سلولیتها می شود .

نارگیل و ماهی: اسید های چربی که دارند باعث ترویج بافت های سالم می شود. استفاده یک قاشق چای خوری روغن نارگیل در روز و یا داشتن ماهی دررژیم غذایی می تواند باعث ترمیم بافت ها شود.

غذاهایی که باعث مسمومیت می شود

شکر: باعث محبوس شدن مایعات،التهاب، باعث ذخیره کردن چربی ها در بدن می شود که همین عامل باعث چاقی و افزایش سلولیت می شود.

سدیم: سدیم نیز مانند شکر باعث محبوس شدن مایعات می شود.

آرد تصفیه شده و آرد غلات تصفیه شده: سریعا در بدن تبدیل به شکر می شوند و کالری بالایی دارند که باعث چاقی می شود و همچنین غذاهای دارای گلوتن ،حلزون صدف دار ،بادام زمینی می توانند باعث التهاب در بدن شما شوند.
چربی های هیدروژنه و اسید های ترانس: باعث ترویج التهاب و ذخیره سازی چربی در بدن می شود.

درمان سلولیت

کاهش وزن یکی از راه حل های اصلی برای درمان سلولیت است زیرا سلولیت بیشتر در افراد چاق دیده می شود.لیزر و لیتوتراپی مزوتراپی هم از جمله راه های درمان سلولیت هستند.آسان ترین راه استفاده از کرم های مختلف برای درمان سلولیت در بازار است که ممکن است خیلی گران و مملو از مواد شیمیایی باشند شما می توانید به جای کرم های صنعتی از کرم خانگی گریپ فروت برای درمان آن استفاده کنید.
این کرم ترکیبی از روغن نارگیل و گریپ فروت است. روغن نارگیل باعث آبرسانی به پوست و گریپ فروت که سرشار از آنزیم های ضد التهابی به نام بدوملین است با هم باعث کاهش مسمومیت ها می شوند.

مواد لازم کرم :

۳۰ قطره روغن اصلی گریپ فروت

۱ پیمانه روغن نارگیل

ظرف درب دار مربا

طرز تهیه کرم :

مواد را با هم مخلوط می کنیم و در ظرف درب بسته می گذاریم و هر روز مقداری از کرم را به مدت ۵ دقیقه بر روی محل های دارای سلولیت می مالیم این کار رابه مدت یک ماه تکرار می کنیم تا تاثیر فوق العاده آن را ببینیم.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *