درمان عدم تحمل غذاها

مطلب را به اشتراک بگذارید

بسیاری از افراد به برخی از غذاها واکنش های ناسازگار نشان می دهند بیشتر این واکنش ها عدم تحمل غذاها هستند.کودکان زیر ۳ سال و درصد کمی از بزرگسالان دارای این مشکل هستند.مانند حساسیت و واکنش بدن به گلوتن،لذا از آنجا که کینوا بدون گلوتن است می توانید به راحتی آن را جایگزین بسیاری از غلات آلرژی زا مانند گندم و برنج نمائید.

حالت هایی از عدم تحمل غذایی

• فقدان یک آنزیم لازم برای هضم کامل یک ماده غذایی
• سندرم روده تحریک پذیر (IBS) نوعی اختلال در عملکرد روده است که با درد مزمن در ناحیه شکم،یبوست و اسهال ظاهر می شود.
• مسمویت غذایی بیماری ناشی از مصرف غذای آلوده گفته می‌شود. آلودگی‌ها می‌توانند ناشی از باکتری، ویروس، یا انگل‌ها یا مواد سمی باشند.
• مواد افزودنی موجود در غذاها بعضی از افراد بعد از مصرف برخی از مواد غذایی دچار علائمی می شوند که باعث بروز ناراحتی های گوارشی می شود که مواد افزودنی این آلرژی را در بدن آنها ایجاد می کند.
• بیماری سلیاک در این نوع بیماری بدن به ماده گلوتن حساس است و به مواد غذایی که حاوی گلوتن باشند به شدت واکنش نشان می دهند.مواد غذایی از جمله گندم سرشار از گلوتن هستند.لذا فرآورده های تهیه شده از آن مانند نان،ماکارونی و کیک علائم بیماری را تشدید می کنند.علائم بیماری سلیاک شامل اسهال،دل درد و نفخ است.لذا بهترین انتخاب برای جلوگیری از بروز علائم فوق در کودکان و بزرگسالان مصرف کینوا و جایگزین کردن آن به جای گندم و برنج است.

رابطه کینوا با آلرژی

اضافه کردن کینوا به رژیم غذایی باعث حفظ سلامتی بدن می شود.کینوا سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و به رفع علائم آلرژی از بدن کمک می کند.کینوا غله ای است که می تواند جایگزین برنج شده و منبع خوبی از کربوهیدرات پیچیده و پروتئین است .فروش کینوا ارگانیک با بالاترین کیفیت در ایران توسط شرکت OAB صورت می گیرد که خوش طعم و بدون مواد افزودنی است.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *