درس سوم چگونگی داشتن شکم صاف

درس سوم چگونگی داشتن شکم صاف

مطلب را به اشتراک بگذارید

درس سوم چگونگی داشتن شکم صاف

تشک کوچک
لباس راحت
گوشه ای آرام

راحت به پشت بخوابید

۱٫ گردش شانه ها 

یک دست را روی شانه قرار دهید و آرام و آهسته ، در حالی که حرکت را به درستی هدایت می کنید ( مراقب باشید که آرنج مستقلاً عمل نکند و شما را به دنبال خود نکشد )، دایره هایی تا حد امکان گردتر و بزرگتر بزنید. البته بدون آن که به خود آزار برسانید.

۵ بار در یک جهت و ۵ بار دیگر در جهت مخالف دایره بزنید. سپس دست را عوض کنید .

۲٫ زانوها به سمت سینه 

نفس عمیق بگیرید. قفسه سینه را خوب از هوا پر کنید .

نفس را بیرون دهید و قفسه سینه را خوب تخلیه کنید ( به آه !فکر کنید ، این یک ترفند است ). سپس آرام ولی محکم ، زانو را به سمت سینه بکشید ، حالا اجازه دهید دست  زانوها به حالت اول برگردند .

بشمارید ۱و ۲ ، آن وقت دوباره حرکت را از سر بگیرید ، ۵ بار با یک پا و ۵ بار با پای دیگر .

۳٫ همین تمرین ، ولی با دست و زانوی مخالف 
هنگام بازدم ، در حالی که فقط عضلات باسن و ران را می کشید، زانو را به طرف شانه مخالف هدایت کنید . عضله دیگری را دخالت ندهید . ۵ بار انجام دهید ، بعد دست و پا را عوض کنید.


۴٫ هر دو زانو با دو دست 
کمر را کاملاً صاف کنید ، پشت گردن کشیده و چانه به پایین خم شده باشد . برای آن که بهتر بتوانید حالت سر را حفظ کنید ، در وضعیت درست قرار گیرید . سپس نقطه ای را در نظر بگیرید( مثلا یک لکه و یا خرابی ای در سقف )، به آن نقطه نگاه کنید و سعی کنید همان طور ثابت بمانید .
نفس را آرام فرو برید .

هوا را خوب خارج کنید و عضلات شکم را منقبض کنید، مثل آن که بخواهید شکم را به طرف ناف بفشارید. همزمان زانوها را به سینه نزدیک کنید. آرنجها کمی از  پهلو فاصله بگیرند. باسن آهسته به بالا کشیده می شود .

همچنان که زانوها را در دست دارید، آهسته عضلات خود را رها کنید.

۵ بار تکرار کنید .

۵٫ نگاه کردن به زانوها 
دستها را روی رانها قرار دهید .
نفس عمیق بکشید .
در حالی که دستها را روی ران به سمت زانوها سر می دهید ، نفس را بیرون دهید . چانه به طرف پایین قرا می گیرد . اکنون به حالت اول بازگردید.پشت گردن کشیده می شود.

۵ بار تکرار کنید.

۶٫ پا دو چرخه با یک پا ، سپس با هر دو پا . 
۷٫ نگاه کردن به زانوها ، دستها زیر سر مثل تمرین شماره ۵ بدون آن که به آرنجا فشار آورید ، به کمک عضلات شکم ،  سر و دستها را بالا بکشید .

۸٫ یک زانو به طرف پیشانی 

ابتدا بازو را در امتداد بدن قرار دهید و تمربن را اجرا کنید . سپس دستها را زیر سر بگذارید و تمرین را تکرار کنید .البته بنا به میل و توانتان می توانید حرکت را بر عکس انجام دهید .

الف ) بازو در امتداد بدن قرار دارد .
با بینی نفس عمیق  بکشید .

آهسته با دهان هوا را خارج کنید ، عضلات شکم را منقبض کنید و در همین حال زانوی یک پا را به سمت پیشانی بالا آورید.

۵ بار با یک پا ، ۵ بار پای دیگر انجام دهید .

مراقب باشید باسن خود را بلند نکنید و برای اجرای حرکت سر را با فشار آرنج به سمت زانو نکشید. بیشتر راه را زانو – که باید تا حد ممکن به سینه نزدیک شود- طی می کند .

ب ) دستها زیر سر ، همین تمرین را انجام دهید.

این حرکت را برای عضلات شکم کمی مشکلتر است . هنگام بازدم ، زانو به سینه نزدیک می شود. در حالی که سر بین دستها قرار دارد، از زمین بلند شوید، پیشانی به زانو نزدیک می شود .
مراقب  باشید ، موقع اجرای تمرین ، بدن را به کمک آرنجها بالا نکشید .
۵بار با یک پا ، ۵ بار با پای دیگر .
استراحت .

۹٫    زانو به طرف سینه 

بدون حرکت اضافی ، نفس را فرو ببرید. در این حالت دستها در امتداد بدن قرار دارند . عمیقاً نفس را بیرون دهید ، به محض آن که دنده ها پایین آمدند، هر دو زانو را به سمت سینه بالا بکشید.

البته کاملاً مراقب باشید، هنگام بلند کردن پاها از روی تشک ، ناحیه مهره های کمری از زمین جدا نشود . زمانی که پاها را بدون مشکل ، تا حد ممکن تا کردید. به تدریج عضلات را رها کنید و پاها را روی زمین برگردانید . کنترل عضلات شکم را در هیچ حالتی نباید از دست بدهید، زیرا ناحیه مهره های کمری بی تردید از زمین جدا خواهد شد . برای آن که از عهده کار بر آیید. یک راه حل ساده به شما پیشنهاد می کنم : در ابتدای حرکت ، اگر بلند کردن هر دو پا با هم ، برای شما سنگین است ، یک پا را بلند کنید، بعد پای دیگر را سریعاً به آن برسانید .و مسیر را با دو زانو در کنار هم به پایان برسانید و مسیر را با دو زانو درکنار هم به پایان برسانید . برای برگرداندن پاها به حالت اول ، به همین ترتیب عمل کنید: هر دو پا را با هم رهاکنید و تا زمانی که احساس می کنید حرکت تحت کنترل شماست ، ادامه دهید. هر جا که دیگر نتوانستید ، یک پا و بعد پای دیگر را زمین بگذارید.

نکته مهم : تا وقتی که هر دو پای شما روی تشک بر نگشته ، نفس دوباره نگیرید.

پس از هر تمرین ، حالت درست اولیه را به خود بگیرید. عضلات گردن را در حالی که سر را آهسته به چپ و راست می گردانید، آزاد کنید.

تمرین ۵ بار اجرا شود ، پس از آن کمی استراحت کنید.

.چرخشهای شانه 

ابتدا یک دست ، سپس دست دیگر . حرکت را در هر دو جهت انجام دهید.

۱۱ . پری دریایی بازوها در امتداد بدن ، کف دستها رو به هوا ، پشت کاملاً صاف ، پس گردن کشیده ، زانو خم و کف پاها روی زمین است .

بدون حرکت اضافی ، آزادانه نفس بگیرید.

در حالی که دو زانو را از یک طرف به پهلو پایین می آورید ، نفس را بیرون دهید .

البته بدون جدا کردن قفسه سینه از زمین و جا به جا کردن پاهای به هم چسپیده .

در خاتمه بازدم ، لُنبرها را تا حد ممکن منقبض کنید .

ناحیه مهره های کمری را محکم روی زمین فشار دهید و باسن را در هوا معلق نگه دارید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *