دانه چیا در مقابل دانه کتان

مطلب را به اشتراک بگذارید

دانه چیا در مقابل دانه کتان

 هر دو این دانه ها حاوی میزان بالای اسیدهای چرب امگا ۳ بوده و همچنین دارای فیبر، پروتئین و آنتی اکسیدان نیز هستند. دانستن مزایا و ارزش غذایی هر دو دانه می تواند به شما کمک کند تا از آن ها به بهترین شیوه، برای دریافت مزیت های تغذیه ای استفاده کنید.

ویژگی های دانه چیا:

۳۰ گرم دانه چیا حاوی ۱۳۷ کالری، ۹ گرم چربی و ۴ گرم پروتئین است. بر اساس رژیم غذایی ۲۰۰۰ کالری روزانه، دانه چیا ۱۸ درصد از کلسیم رژیم غذایی را تشکیل می دهد. ۳۰ گرم چیا حاوی ۲۷ درصد فسفر و ۳۰ درصد منگنز می باشد که فسفر با کمک به غشای سلولی، پروتئین و DNA، موجب سلامت بافت می شود، در حالی که منگنز به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. از دانه های چیا در غذاهای پخته شده، روی سالاد و یا انواع نوشیدنی استفاده کنید.

دانه چیا ارگانیک ۲۵۰ گرمی

دانه چیا ارگانیک

ویژگی های تخم کتان:

تخم کتان به عنوان منبع چربی امگا ۳ شناخته شده است، چربی که برای سلامتی قلب بسیار اهمیت دارد. تخم کتان حاوی ۱۵۰ کالری در هر ۳۰ گرم است. این دانه ها همچنین حاوی ۱۲ گرم چربی، ۸ گرم کربوهیدرات و ۵ گرم پروتئین هستند. تخم کتان هم چنین حاوی ۹ درصد آهن، ۳۱ درصد ویتامین ب۱، ۲۷ درصد منیزیم، ۳۵ درصد منگنز و ۱۷ درصد مس است که کل موارد ذکر شده بر اساس رژیم غذایی ۲۰۰۰ کالری می باشند. منگنز و فسفر باعث افزایش سلامت استخوان می شوند، در حالی که مس و ویتامین B1 از متابولیسم بدن شما حمایت می کنند.

تخم کتان طلایی ۲۰۰ گرمی

تخم کتان طلایی

اسیدهای چرب امگا ۳:

اسیدهای چرب امگا ۳ مواد مغذی ضروری هستند که باید از رژیم غذایی مناسب تأمین گردد. این اسیدهای چرب برای عملکرد مغز ضروری هستند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهند. دانه های چیا و دانه های کتان حاوی میزان بالای اسیدهای چرب امگا ۳ هستند و به عنوان منبع عالی این چربی های سالم استفاده می شوند.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *