دانستنی هایی درباره آنفولانزا و سرماخوردگی

مطلب را به اشتراک بگذارید

اگر جزو کسانی هستید که با تغییر فصل مریض می شوید بهتر است نکات زیر را مطالعه کنید تا بتوانید در برابر تغییر آب و هوا و سرما از خود محافظت کنید.
واکسن آنفولانزا ممکن است عوارضی از قبیل تب و حالت تهوع داشته باشد اما بدن را در برابر ویروس محافظت می کند و سیستم ایمنی بدن را بالا می برد. اصولاً واکسن بدن را به مدت ۵-۷ سال در برابر ویروس محافظت می کند.

حتی حیوانات خانگی نیز باید واکسینه شوند زیرا سرماخوردگی و ویروس واگیر می باشد.

جالب است بدانید افرادی که دچار آنفولانزا می شوند به دلیل این که سیستم ایمنی بدنشان برای مبارزه با این ویروس مقاوم می شود به احتمال کم در سال های آینده دچار این ویروس نمی شوند.
سرماخوردگی به خصوص اگر با آبریزش بینی و تب همراه باشد بهتر است سعی کنید از دیگران دور بمانید و وسایلتان را از دیگران جدا کنید تا این بیماری منتقل نشود.
خوردن مایعات بسیار کمک می کند تا ویروس از طریق ادرار از بدنتان دفع شود.
آنفولانزا را می توان مانند آب و هوا پیش بینی کرد. پزشکان و اصولا رسانه ها اعلام می کنند که قرار است چه زمانی این بیماری وارد کشور شود بنابراین می توانید اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید.
خوردن میوه و سبزیجات تازه و ورزش می تواند بدن را در برابر بیماری ها محافظت کند.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *