خواص شکر قهوه ای

مطلب را به اشتراک بگذارید

خواص شکر قهوه ای

بسیاری از قندهای مصرفی در سراسر جهان قند بدست آمده از نیشکر تصفیه شده هستند که می توانند سفید یا قهوه ای باشند. شکر قهوه ای در مرحله اول پردازش، قبل از فرآیند های تصفیه و به علت تصفیه نشدن به وجود می آید.

ملاس بعد از فیلتراسیون کریستال‌های شکر خام، به آرامی تبخیر می‌شود. در این مرحله مخلوطی قهوه‌ای رنگ و غنی از مواد مغذی به نام ملاس تولید می‌شود که دارای  ۴۶ درصد سوکروز، ۳ درصد پروتئین و مقدار کمی از مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، منیزیم، گوگرد، مس، آهن، منگنز، روی و ویتامین B است.

در حقیقت ملاس ماده مغذی و با ارزش موجود در نیشکر می‌باشد. تولیدکننده‌ها ملاس را با شکر خام برای تسهیل فرآیند تصفیه مخلوط می‌کنند.

در فرآیند تصفیه، شکر خام و ملاس در حضور آب داغ با یکدیگر مخلوط می‌شوند. شکر سفید از تصفیه شکر قهوه ای و توسط مواد شیمیایی به دست می آید به همین دلیل مضر است.

شکر قهوه ای حاوی آب بیشتری نسبت به شکر معمولی و کالری کمتری نسبت به آن دارد.

دانه های شکر قهوه ای اندازه ی مختلفی دارند و نسبت به نحوه ی بسته بندی دارای کالری های متفاوتی هستند.

حضور ملاس در شکر قهوه ای باعث رطوبت بیشتر آن می شود ،که شما را قادر به طبخ غذاهای متراکم و مرطوب می کند. کلا طعم و بافت شکرهای سفید و قهوه ای با هم فرق دارد. برخی از شکرهای قهوه ای به دلیل طعم و مزه خود معروف هستند.

انواع شکر قهوه ای : توربینادو، باربادوس ، موسکاوودا و دمرارا

شکر قهوه ای ۴۰۰ گرمی

شکر-قهوه-ای-2-oabshop.ir

خواص شکر قهوه ای

شکر قهوه ای و پوست

یکی از فواید مهم شکرقهوه ای، تاثیر فوق العاده آن بر پوست شماست. بافت طبیعی شکر قهوه ای شبیه شن و ماسه مرطوب است،این شکر باعث از بین بردن سلول های مرده پوست و حذف موادی که باعث انسداد منافذ پوست شما می شود.

شکر قهوه ای به دلیل داشتن ویتامین B و خاصیت مرطوب کنندگی پوست شما را از اثرات پیری محافظت خواهد کرد و همچنین باعث کاهش ورم پوست می شود.

شکر قهوه ای و انرژی بیشتر

شکر قهوه ای با کاهش سطح هورمون سروتونین به طور طبیعی، انرژی بدن را در کوتاه مدت افزایش می دهد و در مواقعی که احساس ضعف شدید می کنید با خوردن شکر قهوه ای می توانید تجدید انرژی کنید.

شکر قهوه ای حاوی املاح مفید  مانند کلسیم، منیزیم، سدیم و پتاسیم است و صد گرم شکر قهوه ای حاوی حدود ۳۷۰ کالری است

برای جلوگیری از سفت شدن شکر قهوه ای که دارای حدود ۲ درصد رطوبت است، آن را در ظروف کاملا بسته ای که در آن هوا نفوذ نکند قرار داده و برای ماندگاری بهتر آنرا در یخچال نگهداری کنید.

شکر قهوه ای علاوه بر مصارف خانگی در شیرینی پزی و به خصوص پخت انواع کیک و بیسکوئیت به ویژه در کشورهای توسعه یافته مصرف فراوانی دارد. این ماده بر حسب کیفیت، مزه، بو و قوام در ترکیبات شیر، بستنی، خامه، شیرینی و مخلوط های انواع کیک بستنی به کار می رود.

استفاده از شکر قهوه ای برای شیرینی پزی، مربا، کیک و تارت و پای میوه به مراتب بهتر از شکرسفید می باشد.

این شکر با وجود مقدار شیرینی مطبوع، انرژی و کالری کمتری نسبت به شکر سفید دارد و طعم و بوی بهتری نیز نسبت به شکر معمولی  دارد.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *