خواص سبوس جو دوسر

خواص-سبوس-جو-دو-سر-برای-دیابت-و-بیماری-های-قلبی-–-عروق

مطلب را به اشتراک بگذارید

خواص سبوس جو دوسر چیست.

در ادامه در مورد این مزایا برای شما توضیح خواهیم داد.

با ما همراه باشید.

خواص سبوس جو دوسر برای دیابت و بیماری های قلبی – عروقی

از خواص سبوس جو دوسر (Oat Bran)، سرشار از مواد مغذی، مخصوصاً فیبر است .

خواص-سبوس-جو-دوسر-OAB

خواص سبوس جو دوسر

چنان چه برای کلسترول خون، بیماری قلبی و سایر بیماری های مزمن نگران هستید، بهتر است مصرف سبوس جو دوسر را در رژیم غذایی خود در نظر بگیرید! سبوس جو دوسر یک ماده غذایی با فیبر بالا است که می تواند کلسترول خون را کاهش و باعث افزایش سلامتی بدن شود.

تأثیر بر کلسترول:

یکی از خواص مهم سبوس جو دوسر، توانایی آن در کاهش کلسترول است. طبق مطالعات Braaten و همکاران، بتا گلوکان یکی از فیبرهای محلول موجود در سبوس جو دوسر می باشد، که به طور چشم گیری باعث کاهش کلسترول به خصوص LDL یا کلسترول بد می شود. فیبر موجود در سبوس جو دوسر با کاهش غلظت کلسترول در ارتباط می باشد و میزان کلسترول دفعی از بدن را افزایش دهد. کاهش کلسترول می تواند از لخته شدن خون و رسوب آن در رگ های شما جلوگیری کند.

تأثیر بر بیماری های قلبی – عروقی:

خاصیت دوم سبوس جو دوسر، جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی – عروقی است. در مطالعه بر روی بیماران مبتلا به بیماری های قلبی، Berg و همکارانش دریافتند، سبوس جو دوسر در کاهش لیپوپروتئین با چگالی کم یا همان LDL، نقش بسزایی ایفا می کند. سطح بالای کلسترول می تواند به افزایش رسوب کلسترول در رگ های خونی منجر شود. که همین امر باعث ایجاد فشار خون، سکته یا حمله قلبی می شود. سبوس جو دوسر می تواند از همه این امراض جلوگیری کند.

 

تأثیر بر دیابت:

طبق مطالعه گزارش شده در “مجله انجمن تغذیه آمریکا” یکی از خاصیت های بسیار مهم سبوس جو دوسر، توانایی آن در تنظیم میزان قند خون پس از صرف غذا می باشد.

سبوس جو دوسر از طریق کاهش هضم کربوهیدرات ها، باعث تنظیم سطح قند خون می شود. همچنین سطح قند خون را با افزایش حساسیت به انسولین بهبود می بخشد و کاهش می دهد.

کمک به کاهش وزن:

اگر به فکر کاهش وزن هستید، سبوس جو دوسر یکی از بهترین گزینه ها می باشد!

به گفته Slavin J.L ، استاد و متخصص تغذیه در دانشگاه مینه سوتا، فیبر از طریق جذب آب توسط روده، باعث کاهش وزن می شود و به شما کمک می کند تا دیرتر احساس گرسنگی کنید. فیبر همچنین هضم مواد غذایی را به تأخیر می اندازد و به این ترتیب برای مدت بیشتری احساس سیری خواهید داشت!

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *