خواص زردچوبه

مطلب را به اشتراک بگذارید

خواص زردچوبه

زردچوبه از پرمصرف‌‌ترین ادویه‌هاست و به دلیل رنگ زرد یکنواختی که به غذا می‌دهد، می‌تواند تا حدودی جای زعفران استفاده شود، به همین دلیل به آن زعفران فقرا هم می‌گویند. زردچوبه از ساقه زیرزمینی گیاه به دست می آید.
زردچوبه در حین پخت و پز مهم ترین خواص خود را از دست می دهد به گونه ای که در اواخر پخت بجز رنگ دیگر اثری از مواد موثره زردچوبه وجود ندارد. به همین دلیل ادویه جات را در اواخر پخت به غذا اضافه کنید. به گفته متخصصان اگر از زودپز برای پخت غذای حاوی زردچوبه استفاده شود، میزان تخریب بیشتر خواهد شد. زردچوبه به دلیل آن که رطوبت کمی دارد و قسمت بیشتر آن را مواد نشاسته ای تشکیل می دهد، مستعد جذب رطوبت است و بلافاصله کلوخه و حالت چسبندگی پیدا کرده و به جداره داخلی ظرف می چسبد و این خصوصیت نشان دهنده تقلبی بودن یا فساد زردچوبه نیست و راه پیشگیری آن است که زردچوبه را در محیطی خشک نگهداری و از قرار دادن آن در یخچال خودداری کنید. مدت زمان ماندگاری ادویه ها بویژه زردچوبه به دلیل خاصیت ضدمیکروبی و خشک بودن حدود دو سال است.

زردچوبه ارگانیک ۲۰۰ گرمی 

خواص و مضرات زردچوبه :

– سم زدایی و ضد سرطان بودن، جزو مهم ترین خاصیت های آن است.
– ضد درد می باشد.
– ضد گرفتگی است.
 – ضد نفخ و تورم است.
– به گفته متخصصان استفاده از زردچوبه در غذا، به دلیل خاصیت سم زدایی، به مرور زمان باعث تقویت کبد و التیام کبد چرب می شود.
مصرف زردچوبه برای کلیه افراد با هر چهار گروه خونی O ، A  ، B و AB سودمند است.
توجه : زردچوبه از نظر طب سنتی گرم و خشک است و زیاده روی در مصرف آن برای مبتلایان به نارسایی قلبی مضر است.
عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *