خواص روغن زیتون فرابکر اُرگانیک در درمان دیابت

مطلب را به اشتراک بگذارید

خواص روغن زیتون فرابکر اُرگانیک در درمان دیابت

دیابت چیست؟

دیابت شیرین (Diabetes mellitus) یکی از اصلی ترین بیماری های کشورهای توسعه یافته و ششمین دلیل مرگ و میر است. دیابت یکی از اصلی ترین بیماری های متابولیک می باشد که بسیار خطرناک است زیرا می تواند موجب بروز بیماری های خطرناکی مانند بیماری های قلبی، بیماری های کلیه، کوری، اختلالات گردش خون محیطی (peripheral circulation disorders) و غیره گردد.
دیابت بر دو نوع است. دیابت نوع یک و یا دیابت وابسته به انسولین که در کودکان و نوجوانان یافت می شود و دیابت نوع دو و یا دیابت غیر وابسته به انسولین که معمولاً از سن ۴۰ سالگی به بعد رخ می دهد. برای کنترل دیابت نوع ۱، تزریق انسولین مورد نیاز است اما دیابت نوع ۲ که رایج تر است، معمولاً ناشی از چاقی بوده و نیازمند درمان با انسولین نمی باشد. اگر سطح قند خون فرد در حالت ناشتا بیش از ۱۲۶ mg/dl (میلی گرم/دسی لیتر) و در حالت غیر ناشتا ۲۰۰ mg/dl باشد، آن فرد مبتلا به دیابت است.
عدم تحمل گلوکز وضعیتی است که در آن فرد، بدون داشتن هر نوع نشانه ای از بیماری، دارای سطح قند خون بالایی (بین ۱۱۰ تا ۱۲۵ میلی گرم/دسی لیتر در حالت ناشتا) است، البته خطر ابتلا به دیابت در آینده در این فرد بسیار زیاد است.

روغن زیتون فرابکر ارگانیک و دیابت

رژیم غذایی غنی از روغن زیتون فرابکر ارگانیک نه تنها روشی مناسب برای درمان دیابت است، بلکه می تواند از شروع این بیماری نیز جلوگیری کرده و یا آن را به تعویق بیاندازد. روغن زیتون ارگانیک با افزایش HDL ، کاهش تری گلیسیرید و کنترل بهتر قند خون و کاهش فشار خون، موجب پیشگیری از مقاومت به انسولین گشته و در نتیجه موجب کنترل دیابت می گردد.
تحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی غنی از روغن زیتون ارگانیک، مصرف کمِ چربی های اشباع و مصرف متعادل کربوهیدرات ها و فیبر محلول موجود در میوه ها، سبزیجات و غلاتی مانند جو دوسر بهترین روش برای کنترل و درمان دیابت است. این نوع رژیم غذایی، علاوه بر کاهش لیپو پروتئین های بد و کم چگال، باعث بهبود کنترل قند خون و افزایش حساسیت به انسولین می گردد. خواص روغن زیتون فرابکر ارگانیک در درمان دیابت کودکان و بزرگسالان اثبات شده است.
عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *