خواص تخم کتان برای سلامتی

مطلب را به اشتراک بگذارید

خواص تخم کتان برای سلامتی

حفاظت در برابر سرطان

مصرف بذر کتان، ممکن است از شما در برابر سرطان سینه، پروستات و روده محافظت کند. بذر کتان بخاطر اینکه حاوی امگا-۳ است مانع چسبیدن سلول‌های بدخیم سرطانی به دیگر سلول‌ها می شود و از رشد و پخش سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند.
لیگنان نیز خاصیت ضد رگ زایی داشته و از رشد تومورها عروق خونی، جلوگیری می‌کند. یک تحقیق آمریکایی که در سی و چهارمین نشست سالیانه‌ انجمن سرطانشناسی آمریکا مطرح شد روشن کرد که مصرف بذر کتان می‌تواند از رشد تومور سرطان پروستات جلوگیری نماید.
دکتر وندی سرپرست این تحقیق می‌گوید که تیم ما از اینکه بذر کتان تاثیری محافظتی بر سرطان پروستات گذاشت شگفت زده شد.

کاهش کلسترول

محققان مرکز تحقیقات سلامت و تغذیه‌ دانشگاه آیووا دریافتند که سطح کلسترول در میان مردمانی که در برنامه‌ی غذایی‌ آنها بذر کتان وجود داردپایین‌تر است. سوزان هندریچ سرپرست این تحقیق می‌گوید: مردمانی که نمی‌توانند Lipitor مصرف کنند بذر کتان می‌تواند قسمتی از فواید کاهش کلسترول چنین داروهایی را برایتان تامین کند.

تخم کتان قهوه ای

پیشگیری از گر گرفتگی

تحقیقی در مجله‌ انکولوژی نشان می‌دهد مصرف یک برنامه‌ غذایی حاوی بذر کتان می‌تواند احتمال ابتلا به گر گرفتگی در دوران یائسگی زنان را کاهش دهد.
دکتر پرودی می گوید: نه تنها به نظر می ‌رسد که بذر کتان در کاهش ابتلا به گر گرفتگی مفید است حتی فوایدی برای روان مصرف کننده هم دارد.

بهبود سطح قند خون

مصرف بذر کتان به صورت روزانه قند خون را در مردان و زنان چاقی که پیش دیابت دارند، تحت کنترل در خواهد آورد.

حفاظت در برابر اشعه‌ها

محققان نشان داده‌ اند که حفظ یک برنامه‌ غذایی شامل بذر کتان، می‌تواند از پوست شما در برابر اشعه‌ها محافظت کند.
محققان به این نتیجه رسیده ‌اند که بذر کتان آنتی اکسیدانی قوی است و خواص ضد التهابی شناخته شده‌ هم دارد می‌تواند در برابر اشعه‌ها از بدن شما حفاظت نماید.
عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *